Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
4.
Kredio
- Lån utan UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Brixo Kontokredit
- Swish-utbetalning & Ingen UC
8.
Tomly
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Klaralån
- Lån utan UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="essysnille" data-source="post: 489608" data-attributes="member: 12392"><p>Vad fint exempel, och jag hmm, I hear you!</p><p></p><p>Men, en sista fråga eftersom du ändå verkar väldigt duktig och kunnig inom området, tycker du fortfarande att det är HELT värt att vänta med att starta ett sparande trots att jag kan amortera ca 13k i månaden? </p><p></p><p>Min plan nu är alltså att betala bort DnB först och främst, eftersom det är relativt "lite" kvar på den ändå och jag har kört snöbollsmetoden hittills och det har fungerat bra med de små "vinsterna" man får då och då, för att sedan fokusera på Riverty och då aggressivt lägga ca 13k (ibland förhoppningsvis mer) på den skulden per månad. Jag hade, enligt min nuvarande budget och om mina inkomster stannar så som de är idag, kunnat då ändå lägga undan ca 2-3k per månad till ett sparande. Det jag menar är att det hade känts "skönt" för hjärnan att veta att jag inte kommer ut helt "nollad" och att jag är så peppad på framtidens sparande. Är det totalt värdelöst för mig att tänka så? Alltså om båda liksom är möjligt (sparande och aggressiv amortering), även om jag förstår att jag tjänar mest pengar på att betala bort allt först, men mentalt hade det känts bättre att ha någonting på andra sidan...</p><p></p><p>Förstår du min fråga/tankesätt haha?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="essysnille, post: 489608, member: 12392"] Vad fint exempel, och jag hmm, I hear you! Men, en sista fråga eftersom du ändå verkar väldigt duktig och kunnig inom området, tycker du fortfarande att det är HELT värt att vänta med att starta ett sparande trots att jag kan amortera ca 13k i månaden? Min plan nu är alltså att betala bort DnB först och främst, eftersom det är relativt "lite" kvar på den ändå och jag har kört snöbollsmetoden hittills och det har fungerat bra med de små "vinsterna" man får då och då, för att sedan fokusera på Riverty och då aggressivt lägga ca 13k (ibland förhoppningsvis mer) på den skulden per månad. Jag hade, enligt min nuvarande budget och om mina inkomster stannar så som de är idag, kunnat då ändå lägga undan ca 2-3k per månad till ett sparande. Det jag menar är att det hade känts "skönt" för hjärnan att veta att jag inte kommer ut helt "nollad" och att jag är så peppad på framtidens sparande. Är det totalt värdelöst för mig att tänka så? Alltså om båda liksom är möjligt (sparande och aggressiv amortering), även om jag förstår att jag tjänar mest pengar på att betala bort allt först, men mentalt hade det känts bättre att ha någonting på andra sidan... Förstår du min fråga/tankesätt haha? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
Topp