Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobba extra- ändras löneutmätningen?

Har utmätning på min del jag får från försäkringskassan och har en liten lön. Har betalat in på en massa smslån över 35000 på ett år förutom min utmätning. Tänkte försöka jobba lite extra och har kollat på nätet att man kan göra det fast man har sjukersättning. Det kan man, men nu undrar jag hur det blir med utmätningen? Har ett fast belopp men tittar dom på vad jag har tjänat under året och ändrar på så vis utmätningen?. Vet ej hur mycket jag kan jobba extra och om det går. Men vill skynda på alla betalningar av all skit man dragit på sig och komma vidare i mitt liv. Tanken är att ta allt som är ganska litet, och sedan fortsätta med det jag har hos KF. Kämpar varje dag och månad och det går sakta framåt.

Det kan ändras när dom gör ny utredning, märker dom att din inkomst är stadigvarande så höjs utmätningen.

Du ska nog inte riktigt förlita dig på att "har kollat på nätet" utan kontakta Försäkringskassan och begär att få skriftlig information om exakt vad du ska göra.. jag kollade lite fort och reglerna är olika beroende på om du har fått sjukersättningen före 2008 eller ej.

Om du börjar jobba utan att meddela innan, så kan de sluta med att FK kanske drar in delar av eller hela din ersättning och dessutom kräver tillbaka det dom anser varit felaktigt utbetalt. det kan bli riktigt riktigt dyrt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp