Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kämpar mot målet!

NU äntligen, efter flera år med sms lån har jag släppt precis alla skulder till KFM och har löneutmätning! Ingen rolig summa, ca 200 000 kr, men då är det precis allt, och jag känner en enorm lättnad. Jag har mer pengar kvar efter löneutmätningen nu än vad jag hade tidigare. Jag undrar bara hur lång tid det tar att bli av med detta skuldsaldo, då de drar 13500 kr på min lön varje månad. Jag är glad ändå, för jag slipper ångesten och oron för obetalda räkningar nu, och har inte känt en sådan lättnad i magen på länge! Kämpar och ser ljuset, även om det tar ett tag, men känslan att bli skuldfri känns underbar!

Först: Vad skönt för dig! Att kunna se ljuset är en stark drivkraft :)

Svårt att säga hur lång tid det tar, beror på räntan som tickar på. Men utan ränta tar det 15 månader.

Härligt för dig, kände också lättnaden när jag gjorde samma sak för ett par månader sedan, har inte hunnit påbörja utmätning än dock, skrivit på ett delgivningskvitto, betalade dessutom den lilla skulden så slipper en struntsumma stiga till höjderna, har ungefär dubbelt så mycket som du har när det väl landar hos KFM, inga sms-lån dock men några blanco med rätt taskig ränta, typ Cashbuddy etc, och vid utmätning kommer dom ta ungefär 5000kr/mån, så det ser ut att bli många år för min del, tänker försöka söka skuldsanering, blir det avslag så är det bara att försöka igen ju :)

Hursomhelst är det viktigaste att man bryter mönstret, önskar jag hade gjort detta låååångt tidigare men gjort är gjort och nu får man ta skiten, det går att leva på förbehållsbeloppet, det är inte direkt existensminimum skulle jag säga, och precis som du kommer jag ha mer "rena" pengar kvar med utmätning än jag hade innan då man lånade gång på gång för att betala på befintliga lån och för att klara månaden.

Vi får kämpa på! tur det finns forum som detta, man slipper känna sig ensam om att ha ställt till det :)

Svår att säga hur länge det tar, det beror på hur många separata mål du har hos kfm och hur hög räntan är.. varje mål genererar en grundavgift på 600 kr per år som du får betala.. har du 20 skulder innebär det 12000 per år, dvs nästan en månads utmätning som bara går till kronofogdeavgifter..
Har du tur är det bara 6§ räntelagen på det mesta, då är räntan kring 16000 per år innan du börjat betala av nåt.. har du otur har du avtalat om dröjsmålsränta på 15-30 procent, då kan det vara frågan om 60k per år i ränta.. då, då går hälften av det dom drar av per år till ränta och avgifter.
Du kan ringa kfm och be dom räkna upp vilka räntesatser det är och fråga hur många ärenden som ligger för indrivning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp