• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Japp, från 650k i blanco till 10. Borde vara noll då det som ligger kvar betalades för flera månader sen. Det borde ju göra att betyget rör på sig kan man tycka.

Vad har du för betyg och hur många FF?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
376
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Vad har du för betyg och hur många FF?
14,6 och 14ff hade jag i torsdags. Köpte en bil i fredags så nu har jag 14,7 och 15ff. Trodde eftersom återbetalningen av lånen var registrerad den 13e att min score skulle uppdateras den 14e. Bilköpet gick igenom ändå så jag behövde inte regga den på sambon.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
14,6 och 14ff hade jag i torsdags. Köpte en bil i fredags så nu har jag 14,7 och 15ff. Trodde eftersom återbetalningen av lånen var registrerad den 13e att min score skulle uppdateras den 14e. Bilköpet gick igenom ändå så jag behövde inte regga den på sambon.

Ditt betyg kanske är uppdaterat? Inte helt orimligt betyg och att betala av blancos ger inte alltid så står skillnad om man har många FF.
Men du har alltså löst 650k i blanco och tagit ett nytt lån direkt efter?
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
376
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Ditt betyg kanske är uppdaterat? Inte helt orimligt betyg och att betala av blancos ger inte alltid så står skillnad om man har många FF.
Men du har alltså löst 650k i blanco och tagit ett nytt lån direkt efter?
Inte helt rimligt heller men vi får se snart nog. Jag är ganska säkert på att det bör ta ett rejält skutt ner inom snar framtid trots den nya förfrågan. Ja, jag var tvungen att ta ett billån då jag bara hade råd att stoppa in 100k själv. Blancolånen ville jag reglera då jag legat ute med pengarna åt en familjemedlem i väntan på en husförsäljning. Det tog längre tid än beräknat och satte mig i knivig sits så därav många ff. Men nu är det löst och billånet gick ju igenom oavsett så nu är scoren av marginell betydelse.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Mitt betyg skuttade upp helt planenligt. Ligger på 40%.
Anledningen är maxade kreditkort på Bank Norwegian (20.000) samt Marginalen bank (76 av 75.000 nyttjat)

Kommer att lösa båda dessa i april, avsluta BN och "nolla" Marginalen.

Inga förfrågningar och nollade krediter bör göra susen på betyget i maj fast att det kommer vara en hel del blanco synligt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Mitt betyg skuttade upp helt planenligt. Ligger på 40%.
Anledningen är maxade kreditkort på Bank Norwegian (20.000) samt Marginalen bank (76 av 75.000 nyttjat)

Kommer att lösa båda dessa i april, avsluta BN och "nolla" Marginalen.

Inga förfrågningar och nollade krediter bör göra susen på betyget i maj fast att det kommer vara en hel del blanco synligt.

Övertrasserad kredit är inte så bra för betyget..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Nej fan det gör säkert 20-25%.
Därav betalade jag ner Marginalen som fan nu i februari.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Ser såhär ut nu.
 

Bilagor

  • Screenshot_20200217_000252_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    Screenshot_20200217_000252_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    472.1 KB · Visningar: 120
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Mitt betyg skuttade upp helt planenligt. Ligger på 40%.
Anledningen är maxade kreditkort på Bank Norwegian (20.000) samt Marginalen bank (76 av 75.000 nyttjat)

Kommer att lösa båda dessa i april, avsluta BN och "nolla" Marginalen.

Passa dig för att bli rapporterad för missbrukad kredit när du övertrasserat krediten på Marginalen, dom är kända för att vara ganska snabba på att rapportera in det till UC...

Inga förfrågningar och nollade krediter bör göra susen på betyget i maj fast att det kommer vara en hel del blanco synligt.
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Nej fan det gör säkert 20-25%.
Därav betalade jag ner Marginalen som fan nu i februari.


Passa dig för att bli rapporterad för missbrukad kredit när du övertrasserat krediten på Marginalen, dom är kända för att vara ganska snabba på att rapportera in det till UC...

Inga förfrågningar och nollade krediter bör göra susen på betyget i maj fast att det kommer vara en hel del blanco synligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp