Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Kan någon erfaren berätta...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flugsvampen" data-source="post: 37586" data-attributes="member: 838"><p>Nej, det är helt rätt. Du behöver inte svara i telefon när inkassobolagen ringer. Jag frågade min skuldrådgivare om detta. Jag kände mig jagad och råkade svara en gång och fick då väldigt närgångna frågor om min privata ekonomi. Min skuldrådgivare sade att jag kunde lägga på luren. Du behöver alltså inte svara i telefon när de ringer men har du valt, som jag, att släppa allt så kommer du att bli väldigt nerringd i början, tyvärr. Men det är inget tvång att du måste svara. Stäng av telefonen eller stäng av ljudet på den. Likaså kan inkassobolag skriva att de hotar med rättsliga åtgärder om inte inbetalning inkommer. Detta innebär att de lämnar till KFM. Inget annat. Ett företag mejlade mig och talade om att de samarbetade inte med KFM och att jag skulle ringa företaget en gång i månaden för att rapportera om min privata ekonomi. Igen kollade jag med min skuldrådgivare och fick svaret att det var tomma hot och jag hade ingen skyldighet att redogöra för min privata ekonomi för inkassobolag eller företag. Företaget här i fråga, vägrade lämna vidare till KFM fram tills att jag fick inledande skuldsanering. Sedan var de väldigt snabba med att lämna in papper. Ska du släppa allt så var noga med att skicka in alla delgivningskvitton. Efter det får du ett utslag. Dessa papper använde jag när jag lämnade in uppgifter om mina skulder till min skuldsaneringsansökan. Var också noga med att fylla i när det kommer papper om utmätning.</p><p>Jag hade skulder upp över öronen när jag gav upp. Jag kollade detta forum dagligen för tips om nya lån. Varje dag väntade jag på sms om att mobillån var återbetalda och sedan satt jag där framför datorn för att ta nya lån för att kunna betala av räkningar. Alla lån där man kunde låna mellan 10 000 och 30 000 ansökte jag om men även om jag kunde bli beviljad något så räckte det bara till några mobillån och jag var tvungen att ta nya lån igen. Det var i slutändan mobillånen som sänkte mig och de sista veckorna innan jag sökte hjälp vaknade jag varje dag och ställde mig frågan "Är idag min sista dag i livet?". Många tycks tro att det är hemskt att leva på existensminimum men det är det inte alls. Man anpassar sig! Jag lider ingen nöd idag och jag mår bra. Visst, jag kollade senast och såg att jag hade nästan 50 betalningsanmärkningar (vissa mobillån betalade man av i tre delar och de gav tre anmärkningar) men de försvinner nästa år. De talas om att en beviljad skuldsanering ska rehabiliterad och det gör den verkligen. Jag har en sund ekonomi idag, trots existensminimum och jag är glad och trivs med livet. Nu säger jag inte att skuldsanering är något som är lätt att få för vägen dit är lång men för mig kändes den beviljade skuldsaneringen som om jag vunnit högsta vinsten. Jag har bara gott att säga om KFM och deras bemötande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flugsvampen, post: 37586, member: 838"] Nej, det är helt rätt. Du behöver inte svara i telefon när inkassobolagen ringer. Jag frågade min skuldrådgivare om detta. Jag kände mig jagad och råkade svara en gång och fick då väldigt närgångna frågor om min privata ekonomi. Min skuldrådgivare sade att jag kunde lägga på luren. Du behöver alltså inte svara i telefon när de ringer men har du valt, som jag, att släppa allt så kommer du att bli väldigt nerringd i början, tyvärr. Men det är inget tvång att du måste svara. Stäng av telefonen eller stäng av ljudet på den. Likaså kan inkassobolag skriva att de hotar med rättsliga åtgärder om inte inbetalning inkommer. Detta innebär att de lämnar till KFM. Inget annat. Ett företag mejlade mig och talade om att de samarbetade inte med KFM och att jag skulle ringa företaget en gång i månaden för att rapportera om min privata ekonomi. Igen kollade jag med min skuldrådgivare och fick svaret att det var tomma hot och jag hade ingen skyldighet att redogöra för min privata ekonomi för inkassobolag eller företag. Företaget här i fråga, vägrade lämna vidare till KFM fram tills att jag fick inledande skuldsanering. Sedan var de väldigt snabba med att lämna in papper. Ska du släppa allt så var noga med att skicka in alla delgivningskvitton. Efter det får du ett utslag. Dessa papper använde jag när jag lämnade in uppgifter om mina skulder till min skuldsaneringsansökan. Var också noga med att fylla i när det kommer papper om utmätning. Jag hade skulder upp över öronen när jag gav upp. Jag kollade detta forum dagligen för tips om nya lån. Varje dag väntade jag på sms om att mobillån var återbetalda och sedan satt jag där framför datorn för att ta nya lån för att kunna betala av räkningar. Alla lån där man kunde låna mellan 10 000 och 30 000 ansökte jag om men även om jag kunde bli beviljad något så räckte det bara till några mobillån och jag var tvungen att ta nya lån igen. Det var i slutändan mobillånen som sänkte mig och de sista veckorna innan jag sökte hjälp vaknade jag varje dag och ställde mig frågan "Är idag min sista dag i livet?". Många tycks tro att det är hemskt att leva på existensminimum men det är det inte alls. Man anpassar sig! Jag lider ingen nöd idag och jag mår bra. Visst, jag kollade senast och såg att jag hade nästan 50 betalningsanmärkningar (vissa mobillån betalade man av i tre delar och de gav tre anmärkningar) men de försvinner nästa år. De talas om att en beviljad skuldsanering ska rehabiliterad och det gör den verkligen. Jag har en sund ekonomi idag, trots existensminimum och jag är glad och trivs med livet. Nu säger jag inte att skuldsanering är något som är lätt att få för vägen dit är lång men för mig kändes den beviljade skuldsaneringen som om jag vunnit högsta vinsten. Jag har bara gott att säga om KFM och deras bemötande. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Kan någon erfaren berätta...
Topp