• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

KF, kollar de konto inför skuldsanering?

Mockingjay

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
32
Poäng
136
Tja,

Läst många gånger i detta forum men ny som medlem.

Jag har ansökt om skuldsanering, inte fått besked än men det är ju såklart handläggningstid att vänta. Ville bara kolla om nån vet hur det funkar. När de börjar utreda, går de in och kollar konton då och om de gör det drar de då om de anser att man har tillräckligt för dem att dra av?

Jag har sett att folk skriver att kf har dragit innan lönutmätning men är det samma vid en potentiell skuldsanering?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lindizen94

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
29 Oktober 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Tja,

Läst många gånger i detta forum men ny som medlem.

Jag har ansökt om skuldsanering, inte fått besked än men det är ju såklart handläggningstid att vänta. Ville bara kolla om nån vet hur det funkar. När de börjar utreda, går de in och kollar konton då och om de gör det drar de då om de anser att man har tillräckligt för dem att dra av?

Jag har sett att folk skriver att kf har dragit innan lönutmätning men är det samma vid en potentiell skuldsanering?
Skuldsaneringsenheten kollar aldrig dina konton. De får uppgifter från Skatteverket vad du har för inkomst. Om de vill ha information från ditt bankkonto så begär dem det av dig
 

Mockingjay

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
32
Poäng
136
Skuldsaneringsenheten kollar aldrig dina konton. De får uppgifter från Skatteverket vad du har för inkomst. Om de vill ha information från ditt bankkonto så begär dem det av dig
Tack.
Inte för att där finns något att hämta i och för sig men min bror ville skicka pengar till mig och mitt barn så att vi kan åka till honom i sommar och få någon semester att tala om. Ville bara veta om jag vågar låta honom göra det. Tack igen
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
594
Mottagna reaktioner
690
Poäng
607
Det är nog ingen fara innan du får beslut om skuldsanering. Däremot kanr gåvor vara farliga när du väl har fått det.
 

Mockingjay

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
32
Poäng
136
Det är nog ingen fara innan du får beslut om skuldsanering. Däremot kanr gåvor vara farliga när du väl har fått det.
Tack för svar.

Nä det förstår jag att det kan se fel ut längre fram om jag får sanering.

Men det var snällt av brorsan, vi åker aldrig någonstans så att kunna åka och göra någonting annat på sommarlovet ger ju min unge nåt kul att se fram emot. ❤️

Tack igen för svar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp