Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kfm ärende som skickats för betalföreläggande

hej.

Hur ska jag göra? Jag Har tydligen ett ärende som är skickat för betalföreläggande hos KF . Hur snabbt går detta å blir utslag å anmärkning ?

Från PS inkasso... fick aldrig ngt inkassokrav från dessa... men de vägrar återkalla för de har kommit bort på posten... de vill ha full betalning å ja tänker om ja hinner få lön först

Hej, du kommer att hinna få din januarilön så kan du betala hela beloppet då så behöver du inte oroa dig!
Du kommer först att få ett delgivningskvitto från Kfm, om du inte skriver under och skickar in det så kommer du att få en påminnelse med ett nytt delgivningskvitto. då har det med all säkerhet redan hunnit bli slutet av januari!

skriv under påminnelsen och skicka in den! Då har du 10 dagar på dig från det datumet du skrivit på kvittot att betala in din skuld.

Du kan för att vara på den säkra sidan mejla kfm när du betalat och skriva att du bestrider ärendet (du måste ange ditt ärendenummer) och att skulden är betald! På så sätt försäkrar du dig att du inte komemr att få en anmärkning även om företaget du har skulden hos inte meddelar kfm i tid att du har betalat.

Senast ändrad:
Hej, du kommer att hinna få din januarilån så kan du betala hela beloppet då så behöver du inte oroa dig!
Du kommer först att få ett delgivningskvitto från Kfm, om du inte skriver under och skickar in det så kommer du att få en påminnelse med ett nytt delgivningskvitto. då har det med all säkerhet redan hunnit bli slutet av januari!

skriv under påminnelsen och skicka in den! Då har du 10 dagar på dig från det datumet du skrivit på kvittot att betala in din skuld.

Du kan för att vara på den säkra sidan mejla kfm när du betalat och skriva att du bestrider ärendet (du måste ange ditt ärendenummer) och att skulden är betald! På så sätt försäkrar du dig att du inte komemr att få en anmärkning även om företaget du har skulden hos inte meddelar kfm i tid att du har betalat.
Åh tack du underbara

Mejladress ditt man mejlar kopia på betalningen är:
[email protected]

Men vill du inte mejla Kfm så kan du istället ringa företaget du har skuld hos några dagar efter att du betalat och fråga om de fått in din betalning samt att de meddelat Kfm!

Det är egentligen bra att kolla med det företaget hur mkt du exakt ska betala, det kan ha hunnit bli extra ränta under de senaste veckorna! en gång var jag med om att jag betalat in 34 kr för lite och då hade de inte tänkt återkalla hos kfm så det var tur att jag ringde!

Skulle vilja säga att har man skickat in delgivningskvittot och har betalat inom de 10 dagarna bör man alltid bestrida ärendet hos kronofogden ifall företaget inte återkallar i tid. Det sparar mycket huvudvärk ifall det går snett.

Tavk för all hjälp!!! Ska flytta in i en hyresrätt till hösten så vill inte riskera att bli nekad pga detta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp