Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KFM - målet avskrivs

Har en fråga ang beslut från kronofogden.
Bestred ett ärende från 4finance hos kfm i början på mars och fick idag hem ett beslut där det stod att målet avskrivs pga att sökanden ej inkommit till tingsrätten i tid, handläggningen avslutas nu hos kronofogden.

Vad innebär det?
Kan 4finance fortsätta lägga på ränta på skulden och skicka till kronofogden igen vid ett senare tillfälle?
Är skulden nu borta?
Eller kommer det komma ut ett nytt kravbrev direkt från 4finance?

Samma sak hände mig. Strax efter att jag fått det beskedet från KFM så ringde Vivus/4finance mig och erbjöd en avbetalningsplan. Lite löjligt av dem att låta det gå så långt innan de kunde erbjuda avbetalning. Jag hade bönat och bett i flera månader innan.

Skulden är inte borta.. dom hade kanske lite mycket bestrianden vid tillfället och väljer kanske lite senare att stämma dig direkt i tingsrätten, nu när dom vet att du motsätter dig att du är skyldig dom pengar (eftersom du bestred får man anta att du inte tycker du har någon skuld)

Varför ringer ni inte till vivus inkasso och pratar med dom om en avbetalningsplan? Det är skitsnack att dom inte beviljar innan tingsrätt. Jag har fått och kompisar till mig har fått avbetalningsplaner av dom. Så ring om tala med dom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp