Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KFM och skattekonto?

Jag sålde en fastighet förra året och räknade ut att jag skulle få en vinstskatt på ca 10 000 kr. Dessa pengar satte jag in på mitt skattekonto tidigare i år för att vara säker på att kunna betala skatteskulden. När sedan deklarationen kom så sjönk kvarskatten till ca 7 500 kr. Jag kommer alltså ha ett överskott på skattekontot på 2 500 kr efter att kvarskatten dragits.

De pengarna har jag räknat med att KFM tar, det är ju rimligt, men nu läste jag att Skatteverket skickar ev överskott till KFM redan dagarna innan utbetalning ska ske.

Det som oroar mig nu är att Skatteverket därmed kommer skicka de 10 000 kr som sitter på mitt skattekonto just nu till KFM och inte bara de 2 500 som är överskott så att jag istället får ett inbetalningskort på 7 500 kr.

Någon som vet hur det fungerar? Jag vill absolut inte åka på någon skatteskuld, eftersom jag sökt skuldsanering och förstår att en kommande skatteskuld kommer innebära automatiskt avslag. Det var därför jag såg till att betala in skatten i förskott, för att undvika det.

Gör ett uttag på skatteverkets hemsida på 7500:-. Bara logga in och ta ut, då kan du se om du kan ta ut pengarna. Brukar vara på kontot inom några dagar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp