Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kontrolluppgift

Stämmer 17 kr/mil är skattepliktig för din del.

Nu har inte jag riktigt "alla hönsen hemma" när det gäller skatter, etc, så kanske detta må vara en dum fråga... men jag förstår inte varför det läggs på toppen av min inkomst, när jag redan har betalt skatt varje månad för just den skatte pliktiga delen? Borde inte det även gälla mitt rikskupongs kort isåfall?

Nu har inte jag riktigt "alla hönsen hemma" när det gäller skatter, etc, så kanske detta må vara en dum fråga... men jag förstår inte varför det läggs på toppen av min inkomst, när jag redan har betalt skatt varje månad för just den skatte pliktiga delen? Borde inte det även gälla mitt rikskupongs kort isåfall?
Bilförmånen läggs på den ordinarie lön som du får och du har betalt skatt för den varje månad, om arbetsgivaren gjort rätt. Givetvis kommer den med på kontrolluppgiften också, liksom den samlade skatt du betalt in.

Beträffande Rikskuponger så gäller följande regler:

Hur fungerar subventionen för måltidsförmånen?
Arbetsgivaren väljer hur stor del av förmånen som subventioneras, vanligen 40-60 %, men den kan förstås vara 100 %. Lunchförmånen är inte semesterlönegrundanden och är därför ca 10% billigare än kontant lön. Lunchförmånen behöver heller inte ligga till grund för sjuklön eller tilläggspension. Arbetsgivaren betalar arbetsgivareavgift på subventionen och den anställde förmånsbeskattas på den subventionerade delen, som ett nettolöneavdrag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp