Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden, en liten historia har löneutmätning

nu ska jag berätta en liten historia har löneutmätning och visste att det skulle bli svårt att klara denna månad efter mycket tjat med Skatteverket och inskickade ränteuppgifter lyckas jag samtidigt med löneutmätningen få tillbaka på skatten som täcker resterande skuld detta innebär att KF har ett stort överskott som de måste betala tillbaka räknar då att de snarast ska betala tillbaka överskottet men se det kommer att ta tid fortfarande kan de inte se pengar som kommit in på deras konto den 25/1 men däremot var det inga problem att se skatten och åtgärda den på en gång någon som vet vad man ska höra ? Ringt typ varje dag

Vänta kan du göra. Det bokförs i tur och ordning som det kommer in och kring 25e är det nog allra mest med betalningar som görs till kfm.

nu ska jag berätta en liten historia har löneutmätning och visste att det skulle bli svårt att klara denna månad efter mycket tjat med Skatteverket och inskickade ränteuppgifter lyckas jag samtidigt med löneutmätningen få tillbaka på skatten som täcker resterande skuld detta innebär att KF har ett stort överskott som de måste betala tillbaka räknar då att de snarast ska betala tillbaka överskottet men se det kommer att ta tid fortfarande kan de inte se pengar som kommit in på deras konto den 25/1 men däremot var det inga problem att se skatten och åtgärda den på en gång någon som vet vad man ska höra ? Ringt typ varje dag
Det kan ta upp til 2 veckor före du har pengarna från KF på konto.

KF måste registrera at pengarna har kommit inn, så skall skulderna betalas, och så ser dom hur mycke du skall ha tillbaka.

Så har jag också uopfattat men samtidigt när de fick pengarna från Skatteverket fanns ju pengarna från löneutmätningen varför går man inte in och gör allt på en gång ? Och jag tycker det är är udda att handläggarna absolut inte får störa eknomiavdelningen eller fråga och de behöver verkligen uppdatera sin bokföring de påstår att det tar 7 dagar för att se att pengarna har kommit in från de att de nått KF och lika många dagar för att betala tillbaka

Det måste ju gå fortare om dom som bokför pengarna får göra just det i stället för att konstant avbryta jobbet för att söka efter en viss betalning. Då skulle det ta ännu längre tid för de som inte orkar ringa att få igen pengar och det vore rätt orättvist

Självklart är det bättre att de får arbeta i lugn och ro men som djupt skuldsatt har man inte den tiden utan istället sjunker man djupare ner hade jag fått tillbaka mina pengar i rimlig tid så hade jag kunnat betala inkasso avbetalningar som nu i stället går till KF för utmätning men som sagt de behöver väl också tjäna pengar eftersom de inte lyssnar när man förklarar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp