Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning, behålla?

Hej!
Nu har jag fått brev angående löneutmätning och skickat in allt och även fått svar tillbaka om vad som ska dras och vad jag får kvar.
Men undrar lite om jag jobbar över eller får in lite extra på tex ob och så, får jag behålla det? Eller ta dom alla kronor som går över den summan jag får behålla?
Eller tar dom endast den summan dom skrivit som ska dras?

Såhär var det för mig:
Första året hade jag ett bestämt belopp upp till X kr som drogs över förbehållsbeloppet.
Andra året började jag jobba rätt mycket övertid och tjänade bättre, då fick jag behålla allt över X själv.

Nackdelen:
Min deklarerade inkomst för år två, som såklart blev mycket högre, gjorde att nytt belopp skulle dras över förbehållsbeloppet och efter det spelade det ingen roll om jag jobbade över eller inte för man fick inte behålla nåt ändå.

Summa summarum: Du kan tjäna lite extra pengar under en tid, så skulle i så fall rekommendera att spara dessa till en buffert och inte spendera i annat fall än nödvändigt.

EDIT:

Du får alltså behålla det du tjänar över beloppet de drar, tills dina nya inkomstuppgifter blir uppdaterade och de bestämmer ett nytt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp