• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Känslan när man kommer hem o ser brevhögen från KF får mig att bryta ihop. Även en påminnelse på en delgivning som jag VET att jag skickade med vändande post!:( Uppförsbacken är tung nu! Tänk om de kunde använda digital brevlåda istället!
Minns de själv, fy man ville aldrig möta brevbäraren men en dag gjorde jag det och såklart KFM brev i handen

Nä brev från inkasso och KFM 10 brev var dag är inge roligt men åh andra sidan har jag ju sett till att brevbäraren har jobbet kvar :)
 
Senast ändrad:

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Känslan när man kommer hem o ser brevhögen från KF får mig att bryta ihop. Även en påminnelse på en delgivning som jag VET att jag skickade med vändande post!:( Uppförsbacken är tung nu! Tänk om de kunde använda digital brevlåda istället!

Kära Maggan, jag vet hur det känns - vi är dessvärre alldeles för många som redan har vandrat i Dina skor. Vi känner med Dig och förstår känslan såååå väl. Försök ställ Dig vid sidan om - bli en ”robot”. Sätt i system att sprätta breven varje dag när dom kommer, sätt in i pärm under flikar. Det kommer lättna - jag lovar!
Faktum är att så sent som NU idag, så öppnade jag brevlådan & there it was - ytterligare ett KF brev. Jag bara suckade lite & sprättade direkt.
Ångesten släppte för flera månader sedan - sorgen finns, men inte ångesten & oron... Du kommer Dit - Du med ❤️
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Kära Maggan, jag vet hur det känns - vi är dessvärre alldeles för många som redan har vandrat i Dina skor. Vi känner med Dig och förstår känslan såååå väl. Försök ställ Dig vid sidan om - bli en ”robot”. Sätt i system att sprätta breven varje dag när dom kommer, sätt in i pärm under flikar. Det kommer lättna - jag lovar!
Faktum är att så sent som NU idag, så öppnade jag brevlådan & there it was - ytterligare ett KF brev. Jag bara suckade lite & sprättade direkt.
Ångesten släppte för flera månader sedan - sorgen finns, men inte ångesten & oron... Du kommer Dit - Du med ❤️
Håller klart med pärmen :)

Få ett system som kimsan skriver med flikar så får man sten koll på allt och plus att man får ett system när posten kommit :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Håller klart med pärmen :)

Få ett system som kimsan skriver med flikar så får man sten koll på allt och plus att man får ett system när posten kommit :)

Inte minst, så känner man att man på något konstigt sätt likväl har ”kontroll” mitt i all bedrövelsen.
Jag har en STOR pärm med allt sorterat i bokstavsordning. Inget ja med glädje bläddrar i, men där i sitter allt likväl & det känns ok....idag !
 

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Kära Maggan, jag vet hur det känns - vi är dessvärre alldeles för många som redan har vandrat i Dina skor. Vi känner med Dig och förstår känslan såååå väl. Försök ställ Dig vid sidan om - bli en ”robot”. Sätt i system att sprätta breven varje dag när dom kommer, sätt in i pärm under flikar. Det kommer lättna - jag lovar!
Faktum är att så sent som NU idag, så öppnade jag brevlådan & there it was - ytterligare ett KF brev. Jag bara suckade lite & sprättade direkt.
Ångesten släppte för flera månader sedan - sorgen finns, men inte ångesten & oron... Du kommer Dit - Du med ❤️
Ja jag har ju läst vad du skrivit o tagit till mig av det :) Så breven slits upp direkt o delgivningar går med vändande post! Sätter in dem i pärm, register ska jag oxå skaffa Men det är väl en tröskel man ska över innan man ”landar” i eländet. Däremot är jag orolig att min son som bor här varannan vecka ska se dem. Men ni ska veta att era råd o er omtanke här på forumet hjälper mig jättemycket!!! ❤️ Mitt mående efter att jag gick med här har ju trots allt blivit bättre!!!
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Inte minst, så känner man att man på något konstigt sätt likväl har ”kontroll” mitt i all bedrövelsen.
Jag har en STOR pärm med allt sorterat i bokstavsordning. Inget ja med glädje bläddrar i, men där i sitter allt likväl & det känns ok....idag !
Mm men så är det....

Men ett sätt att ha full koll, de var endå rätt skönt när jag hade första mötet med kommunens skuld o budget... då hade man pärmen med allt....

Men som du säger inget man sitter en fredag kväll med ett glas rött o bläddrar i.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp