• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning, inte skickat in papperna

mamzen

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2011
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag fick papper från kfm om hur mina inkomster/utgifter ser ut inför löneutmätning och dessa skulle varit inskickade senast 5 mars! Jag har fortfarande inte orkat skicka in mina uppgifter då jag mår så grymt dåligt över detta!! Vad kommer att hända, skickar kfm en påminnelse lr startar dom en egen utredning, och meddelar dom mig isf?!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flugsvampen

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Augusti 2012
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Om man inte skickar in papper till KFM om lön med mera så riskerar man att få fel belopp på löneutmätningen. KFM kan då göra ett schablonavdrag och det kan göra att du får mycket lite över att leva på. Jag rekommenderar starkt att du kontaktar KFM om dina korrekta inomster och utgifter. Det finns en utmärkt uträkningssida på KFMs hemsida där du kan beräkna precis vad du kommer att få över efter löneutmätningen. Var inte rädd för KFM. De är faktiskt bra att ha med att göra och även budget- och skuldrådgivarna. De vet precis vad som gäller och är ett enormt stöd.
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
skicka omedelbart in dina papper.jag förstår att man mår dåligt men dom kommer dra som ovan säger ett eget uträknat schablonbelopp och det innebär att du kan få kvar alldeles för lite så du inte klarar dig.man mår dåligt men man måste ta tag i situationen.
vi är många här inne som sitter i samma båt och vet hur det är.du e inte ensam.

detta är förbehållsbeloppet 2013 alltså det man får behålla
4 683 kronor för en ensamstående vuxen
7 736 kronor för sammanlevande makar eller sambos
2 485 kronor för barn till och med 6 år
2 860 kronor för barn 7 år eller äldre
 

mamzen

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2011
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Nu har löneutmätningsbeslutet för både mig oh min sambo kommit! Det konstiga är att kfm räknat bort barnbidraget som inkomst på oss båda, vi har två barn alltså totalt 2250:- ibarnbidrag, men kfm har räknat den summan på oss båda, vi har ju inte drykt 4000:- i barnbidrag!! Är detta verkligen rätt eller ska ja ringa kfm och påtala detta???/
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
jag vet tyvärr inte hur de räknar barnbidraget på båda.tycker du ska ringa o kolla med kfm
för att du ska få bästa hjälp.är något fel så kan de ändra direkt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp