• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning Norge

ClasseBoll

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
1 November 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Hej!
Har kommit en bra bit på vägen med alla skulder man drog på sig för en massa år sedan. Tanken var att jobba på tills allt var borta men har lyckats fått ett jobb som betalade alldeles för bra att tacka nej till.
Hur lång tid kommer det ta ca för Skatteverket att "hitta" Mig i Norge och driva in pengar därifrån? Är de lönt att själv ta kontakt och försöka sätta in pengar varje månad så arbetsgivaren slipper få nys om mitt trassliga förflutna?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Du kan ju sätta in pengar när du vill själv ändå
 

ClasseBoll

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
1 November 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
ja det vet jag. men får ju lönen i efterskott där så det blir ett glapp på ett par månader nu där jag inte kommer kunna betala något. sedan kan jag ju tänkas måsta betala deponi på lägenhet osv. så jag behöver anstånd på typ 3-4 månader och iom avsikten är att betala tillbaka allt undrar jag om jag ska kontakta KFM ang detta eller vänta någon månad
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Hej!
Har kommit en bra bit på vägen med alla skulder man drog på sig för en massa år sedan. Tanken var att jobba på tills allt var borta men har lyckats fått ett jobb som betalade alldeles för bra att tacka nej till.
Hur lång tid kommer det ta ca för Skatteverket att "hitta" Mig i Norge och driva in pengar därifrån? Är de lönt att själv ta kontakt och försöka sätta in pengar varje månad så arbetsgivaren slipper få nys om mitt trassliga förflutna?
Om du ändrar din adress och boende till SKV så vet dom direkt, om du inte gör de så vet dom inte.

SKV kommer inte ha spioner efter dig.
Får dom veta på något sätt att du bor i Norge kommer dom kräva in pengar därigenom.
Skulder till staten finns de ett väldigt bra samarbete mellan dom nordiska länderna förutsatt att SKV vet vart du bor.
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
ja det vet jag. men får ju lönen i efterskott där så det blir ett glapp på ett par månader nu där jag inte kommer kunna betala något. sedan kan jag ju tänkas måsta betala deponi på lägenhet osv. så jag behöver anstånd på typ 3-4 månader och iom avsikten är att betala tillbaka allt undrar jag om jag ska kontakta KFM ang detta eller vänta någon månad
KFM får inte göra upp om avbetalningsplan med dig.
Dom agerar efter hur lagen är formade. KFM bryr sig inte vart du jobbar sålänge lagen följs.

kommet KFM jaga dig i Norge? Betvivlar de.
Kommer KFM begära handräckning utav sina norska kollegor? Möjligt om dom vet vart du bor.

kommer borgenärerna att skicka skulderna till ett norskt inkassobolag som kommer driva det juridiskt mot dig i Norge? Ja, om dom vet om att du bor i Norge och hur dom ska hitta dig.

kan vi veta säkert? Nej.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp