• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning och utmätningsförsök och få in större summa pengar på sitt konto

Brotherman

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Hej!

Har just nu löneutmätning och ett misslyckat utmätningsförsök då jag ej har några tillgångar att utmäta.

Nu är det såhär att jag kommer ev. få in en större summa pengar på mitt konto av en familjemedlem som sedan skall slussas vidare till sitt slutmål.

Det är inget olagligt som ska göras och det handlar inte om svarta pengar.

Familjemedlemmens bank sätter bara jobbiga spärrar och käppar i hjulet medans den bank jag har inte har dessa.
Ska alltså hjälpa till att göra en betalning på en större summa.

Hur som helst, vad händer om jag gör detta när jag är under utmätning av KFM? Kommer pengarna försvinna från kontot i samma sekund som dom dyker upp eller är man safe? Det kommer alltså föras över pengar och dessa kommer sedan direkt att betalas vidare.

Att kontakta min bank och förvarna om att denna överföring kommer att ske är inga problem då det som sagt är ärliga pengar och det finns en god anledning till varför den måste göras på detta sätt.

Det enda som oroar mig är att KFM ska pilla på pengarna.

Någon som vet?

Tack!

Mvh,
Brotherman
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Osannolikt att det skulle bli utmätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp