• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning - vilka utgifter har ni

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Har en undran vilka utgifter folk här med löneutmätning har, märker själv att pengarna räcker en halv månad nu och då sparas det på allt. Funderar på vilka utgifter man kan dra in på, då försäkringar, telefon, hemförsäkring, bredband, bank, sjukhusbesök, el m.m tydligen räcker inte förbehållsbelopp i dessa tider vilket det har gjort innan om man snålat. Något måste man dra in på men vilket är minst skadligt undrar man…har sagt upp div försäkringar även om dessa är viktiga så finns inte en krona till dessa men även mer måste göras om man ska ha råd att handla mat efter ett par veckor efter lön. Hur har ni gjort? Förbehållet räcker till mat och hygien o nån räkning men till allt finns inte en chans..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Har en undran vilka utgifter folk här med löneutmätning har, märker själv att pengarna räcker en halv månad nu och då sparas det på allt. Funderar på vilka utgifter man kan dra in på, då försäkringar, telefon, hemförsäkring, bredband, bank, sjukhusbesök, el m.m tydligen räcker inte förbehållsbelopp i dessa tider vilket det har gjort innan om man snålat. Något måste man dra in på men vilket är minst skadligt undrar man…har sagt upp div försäkringar även om dessa är viktiga så finns inte en krona till dessa men även mer måste göras om man ska ha råd att handla mat efter ett par veckor efter lön. Hur har ni gjort? Förbehållet räcker till mat och hygien o nån räkning men till allt finns inte en chans..
Hur mycket får du behålla efter de dragit utmätbingsbeloppet ? Alltså efter din boendekostnad är betald menar jag .
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
439
Mottagna reaktioner
266
Poäng
437
När jag hade löneutmätning (många år) hade jag inte så mycket att välja på:
Telefonabonnemang blev kontanrkort.
Billigast möjliga bredband
Inga streamingtjänster. Alls!
Veckomatsedel med billigare mat = oftast importerad kött/korv/...
Uteluncherna byttes mot matlåda
Kläder och skor oftast på outlets eller utförsäljhning.

Låter banalt men många bäckar små...
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
När jag hade löneutmätning (många år) hade jag inte så mycket att välja på:
Telefonabonnemang blev kontanrkort.
Billigast möjliga bredband
Inga streamingtjänster. Alls!
Veckomatsedel med billigare mat = oftast importerad kött/korv/...
Uteluncherna byttes mot matlåda
Kläder och skor oftast på outlets eller utförsäljhning.

Låter banalt men många bäckar små...
Där är jag ganska lik, handlar väldigt snålt och avstår från spontanköp i mat. Funderar ändå på vad mer man kan göra..kläder har jag helt lagt undan tankar på då det inte ens räcker till maten som det är nu. Så något måste dras in på men vad är frågan:/
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Hur mycket får du behålla efter de dragit utmätbingsbeloppet ? Alltså efter din boendekostnad är betald menar jag .
Är 5500 ish, och då är det ju telefon, internet, försäkringar, a-kassa, el, hygien, apoteksvaror, mat, blir runt 3000kr i mån efter räkningar är betalda vid bra månader så som man har kvar till mat, hygien, apotek. När elen är som jävligast är det ju mörkt rejält men blivit något bättre nu iaf så det får man vara glad över..
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Är 5500 ish, och då är det ju telefon, internet, försäkringar, a-kassa, el, hygien, apoteksvaror, mat, blir runt 3000kr i mån efter räkningar är betalda vid bra månader så som man har kvar till mat, hygien, apotek. När elen är som jävligast är det ju mörkt rejält men blivit något bättre nu iaf så det får man vara glad över..
Ahh ok men har man barn får man ju ca 4200kr för ens 3600 för det andra . Tur för då får man mer över blir ju nästan 7600kr till utöver ens egna belopp .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp