Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ligga efter skuldsanering

Hej .
Jag har skuldsanering.
ligger efter 1 månad . Så fick påminnelse i mitten av juni för betalningen som skulle varit betald sista maj .
Juni är ju betalningsfri . Så tänkte betala nu .
Men nu har jag fått oväntad utgift i familjen som måste lösas .
Vad händer om jag inte betalar påminnelsen direkt nu ? Blir min sanering avslutad ?

Nej, du kan ligga efter flera månader.

Det enda jag skulle vara försiktig med är att inte ligga efter när borgenärerna ska få betalt och detta varierar. Det står i ditt beslut vilken månad de får betalt.
Säg att de får betalt i oktober. Då kan du ligga efter 3 månader om du vill under våren/sommaren utan problem. Inget kommer hända. Denna fråga har ställts många gånger på detta forum.

Men tänk på att ju fler månader man ligger efter, desto svårare är det att komma i fas så utgångspunkten bör vara att sköta det enligt plan.
Släpar du 3-4 månader eller mer är det dags att börja bli orolig. 2 månader är helt lugnt.

Så här hade jag gjort om jag satt i dina byxor.

Betala maj i juli, betala juli i augusti, betala augusti i september, betala september i oktober, betala oktober i november, betala november i december. Du är i fas i december.
Detta förutsatt att dina borgenärer får betalt januari, februari, mars eller april. Ska de ha betalt under hösten får du nog lösa dubbelt någon månad för att vara på säkra sidan.

Senast ändrad:
Ok . Tack för utförligt svar .
Läste tidigare inlägg . Jag fatta för att de var 4 missade betalningar man fått påminnelse på oavsett om man betalt ifatt .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp