- Meddelanden
- 160
- Mottagna reaktioner
- 82
- Poäng
- 237
Jag har lagt varenda krona varje månad, försökt leva på existensminimum fast ännu lägre genom att dra in på exakt allt, fått offra många privata saker man fått frågor om ifrån kompisar/jobb, sålt allt jag kunnat även om det handlar om några enstaka kronor, hjälp kompisar mot betalning, gjort allt för att få in pengar varje månad och lägga varje krona på skulderna, det gav resultat så ger man bara fan på att man ska ta sig ur skiten så kan man men inget kommer uppserverat, sålänge man är villig att jobba/slita 110% mer än vanligt så kan man få in det lilla extra i månaden, kroppen orkar och hittar motivation när man började se att siffrorna minskade snabbt på skulderna.Så du har alltså amorterat mellan 25 och 30k per månad i 4 år. Vilken ränta hade du på skulderna? Jämkade du skatten? Körde du snöbollsmetoden? Har du några konkreta tips till en med samma situation som du med högre skulder, 2 barn och förmodligen också snart ensamstående...
ursäkta ordspråket men räddningen var nog att jag gick isär med barnens mamma,
Hade aldrig tagit mig i kragen innan när det finns andra pengar in eller någon annan som lägger sig i. Idag mår jag bättre än någonsin,
Hör av dig via DM om det är något. ✌️