Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa mot att bli skuldfri startar här

Hej

Efter många nätter då jag legat och vridit mig av ångest och med en hjärna som konstant försöker räkna ut hur jag ska lösa min situation har jag sagt STOPP.

Den här vintern har varit fruktansvärd. Jag har fått mer och mer ångest av de skulderna jag dragit på mig och som jag hela tiden försöker dölja för min omgivning. På jobbet kan jag tappa koncentrationen för att jag tänker på skulder. När jag kör bil blir musiken på radion för mycket eftersom tankarna i huvudet maler. Jag är alltid nervös när sambon tömt postlådan före mig.

För två veckor sen ringde jag min mamma och berättade att jag tagit blancolån för att lösa min dåliga ekonomi vid några tillfällen. Jag tog lån både för att betala hyran men också för att köpa saker jag tyckte var roliga för stunden. HELT SJUKT hur dum jag var. Idag när jag ser tillbaka på den här tiden kan jag inte förstå hur jag tänkte. För mig är det helt orimligt att ta lån för att handla nya möbler, men där och då gjorde jag precis det.

När jag berättade om skulderna för mamma bemötte mig med lugn och det är jag tacksam över. Hon sa att jag skulle vara noga med att lägga undan pengar vid varje löning, spara ihop till summorna jag är skyldig och betala av dem en i taget. Den med värst ränta först.

Jag har en skuld på 150 000 kr sammanlagt och de är uppdelade i fyra olika lån:

66 000:- svea ekonomi
49 000:- santander
14 000:- anyfin
21 000:- resurs bank

Jag har sparat ihop 50 000 kr nu och ska betala av Svea ekonomi i april då min skatteåterbäring kommer. Jag har bett om en slutfaktura.

Nästa steg är att betala av Santander på 49 000:-. Tack vare min inkomst sparar jag 10 000:- i månaden så jag beräknar att jag kan betala av Santander i augusti.

Jag börjar där.

Längtar så enormt efter att få vara skuldfri. Tänker aldrig någonsin ta en avbetalning eller ett onödigt lån igen.

Hej!

Vi är många här som varit i samma situation som dig och har otroligt mycket mer i skuld!
Du viskar det här, och jag är så glad att läsa att du verkligen har stoppat i tid!
Du har otroligt stora förutsättningar att bli skuldfri snabbt och vad jag kan utläsa i din text så har du fått en rejäl tankeställare! Detta kommer du klara galant!

Håller med @MissGrace. Det där
Fixar du snabbt,
Grymt av dig att redan stoppa nu! Vill inte förminska din sitoution men det kunde vara mycket värre. Snyggt att du redan kan betala av Svea. Stor bit på vägen! Det där fixar du galant ska du se. Du är inte ensam vi är många i denna dumma onda spiral.

Försök samla ork och berätta för din sambo. Tror det kommer hjälpa din ångest väldigt mycket❤️

Hej! Jag har också börjat min resa mot ett skuldfritt liv. Jag har idag cirka 98tusen i skulder på avbetalningar och inkasso. Studerar och jobbar 75%. Har 2 små barn och är mitt i en dryg separation. Ingen optimal situation direkt.
Jag berättade för min föredetta svärfar om min tuffa situation. Han är en pensionerad överläkare som senaste tiden jobbade som chef på ett läkemedelsföretag, så inkomsten är god. Han erbjöd sig att ta ett lån till mig på 100tusen kr och hjälpa mig med skulderna. Så jag ska få detta lånet på onsdag denna vecka och betala av ALLT!
Mitt liv känns äntligen ljust. Inga skulder förutom lånet hos svärfar, en bra högre utbildning på gång, högre lön om 4 månader, singel och skuldfri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp