• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

När kommer pengarna in till KFM?

Hejsanmars

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 Mars 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!

Jag har haft löneutmätning i ca 1 år och det har fungerat hur bra som helst, pengarna har alltid kommit in till kronofogden 22-25 varje månad beroende på när i veckan lönen kommer. Men jag bytte jobb och denna månaden fick jag min första lön (25/3) och jag kan se på lönespecen att arbetsgivaren gjort avdrag men det har fortfarande inte kommit in till kfm, jag ringde dem förut och hon jag pratade med sade att arbetsgivaren oftast betalar in den sista varje månad. Är det någon som har koll på detta? Vill verkligen inte ha något trubbel/strul med detta
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Hej!

Jag har haft löneutmätning i ca 1 år och det har fungerat hur bra som helst, pengarna har alltid kommit in till kronofogden 22-25 varje månad beroende på när i veckan lönen kommer. Men jag bytte jobb och denna månaden fick jag min första lön (25/3) och jag kan se på lönespecen att arbetsgivaren gjort avdrag men det har fortfarande inte kommit in till kfm, jag ringde dem förut och hon jag pratade med sade att arbetsgivaren oftast betalar in den sista varje månad. Är det någon som har koll på detta? Vill verkligen inte ha något trubbel/strul med detta
Prata med arbetsgivaren, det är den som bestämmer vilken dag inbetalning sker.
 

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
55
Poäng
157
Hej!

Jag har haft löneutmätning i ca 1 år och det har fungerat hur bra som helst, pengarna har alltid kommit in till kronofogden 22-25 varje månad beroende på när i veckan lönen kommer. Men jag bytte jobb och denna månaden fick jag min första lön (25/3) och jag kan se på lönespecen att arbetsgivaren gjort avdrag men det har fortfarande inte kommit in till kfm, jag ringde dem förut och hon jag pratade med sade att arbetsgivaren oftast betalar in den sista varje månad. Är det någon som har koll på detta? Vill verkligen inte ha något trubbel/strul med detta
För min del har det varit väldigt olika när det visats på mina sidor på kfm.
Brukar logga in efter den 27e och varje dag framåt tills jag ser att dom dragit pengar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Det ska betalas in direkt är tanken men en del väntar någon vecka.
Lite tråkigt om bolaget skulle gå i kk under de dagarna, då tror jag man kan se sig om efter pengarna
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp