Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som lever med löneutmättning.?

Ja d va så jag tänkte att jag ska säga det till skuldsanering teamet att jag får sambo. Men d Jag undrar om när/ om han tar Lönutmättning på så pass mycket räknat dom han hela lön ändå när dom ändar min skuldsanering? El räknas bara det han. Får kvar efter löneutmättningen det jag undrar? F

Det där var svårt att få något sammanhang i. Man räknar givetvis på den lön han har oavsett om den har utmätning eller ej

Jag undrar om kronofogden kan ta hela min sambos lön 25000 kr om vi flyttar ihop jag har 1 barn boende hos mig o ett barn varannan vecka. Borde han inte få några pengar kvar till hyra o andra saker. Jag räknade på kronofogdens hemsida att dom kunde ta 16000 från han när jag räknade på våra löner o så. För min lön tar dom ju inget ifrån. Något som vet om dom kan ta hela hans lön?

Nej det gör dom inte. Du får nog ringa kronofogden och fråga snart. Du tolkar allt så konstigt.

Ok så fast han har löne utmättning så räknas hans vanliga lön. Fast han inte får behålla så mycket då. Och jag får betala 5000kr mer då lever vi ju under existenminmun.

2 vuxna som bor tillsammans får behålla mindre än 2 vuxna som är ensamstående på varsitt håll, existensminimumet är lägre. Men ta o ring kronfogden och fråga.

Ok så fast han har löne utmättning så räknas hans vanliga lön. Fast han inte får behålla så mycket då. Och jag får betala 5000kr mer då lever vi ju under existenminmun.

Nej, det gör ni inte. Kronofogdens sätt att räkna är mer generöst än exempelvis socialtjänstens. Om ni vill ha mer så håll er på separata adresser och låt bli att flytta ihop. Är ni så djupt skuldsatta och du skuldsatt din kille som du påstår med 750.000:- så låter det inte som någon framgångssaga och drömliknande situation att bo ihop direkt ändå så.

Du har ju dessutom två barn i familjen tydligen, så det är mer än för 2 vuxna ni kommer få behålla.

Vem har sagt att jag skuldsatt honom med 750000kr d har du nog fått om bak foten.

Vi vill fytta ihop o kommer att betala mycket till kronofogden för att försöka få rätsida på allt. Försöka beta av så mycket som möjligt till krf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp