Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Några funderingar kring utmätning/löneutmätning

Idag går sista dagen ut att betala en skuld till kronofogden för att slippa ev utmätning/löneutmätning.. mina frågor är:

1, Hur lång tid efter "senast att betala" brukar dom göra utmätning?

2, I ungeför hur många ärenden (%) görs det utmätning när nån har skuld?

3, Vad händer om jag inte är hemma om dom kommer för att göra utmätning? Kan dom utmäta min bil ändå samt gå in i lägenheten utan mig?

4, Blir man nånsin informerad om att utmätning kommer ske?

5, Brukar polisen vara med vid utmätning?

6, Och om man har lönekontor på sitt jobb finns det då en chans att ens chef inte kommer få reda på löneutmätning?

7, Stod i ett brev från kronofogden (skuld att betala).. "för att vi ska kunna fatta rätt beslut är det viktigt att du snarast kontaktar oss"
Är det nåt man ska göra eller fattar dom beslut ändå?

Tacksam för snabbt svar :)

Tack på förhand

1Är det första gången hos kfm går det nog ganska fort att börja. Räkna med veckor.
2 det finns ingen relevant statistik för utmätning, det finns lite statistik för löneutmätning möjligen.
Jag skulle gissa att det görs några hundra utmätningsbeslut om dagen för hela landet.
3 ja det går bra att ta en bil ändå.
Det går att gå in också utan att du är med, man använder då huvudnyckel eller låssmed som huvudregel. Alternativ finns.
Det är dock sällsynt och krävs lite särskilda skäl.
4 om det med utmätning menas "hembesök" då är svaret ja, det händer, är inte nödvändigt.
Om du med utmätning menar utmätning från kontoret så har du fått "skuld att betala" . Eventuella beslut skickad ut per post efter utmätningen.
5 det händer, det beror på hur förrättningsmannen bedömt läget. Jag hade med polis i går senast.
6 ja det är möjligt men beror på hur lönesystem etc ser ut hos respektive arbetsgivare
7 beslut kommer ändå, men det kan underlätta om du lämnat hyra etc tidigt.

En fråga som kanske har ställts. Men jag fick följande beslut idag.

Namn har alltid rätt att behålla summa kr per månad
(förbehållsbelopp).
Arbetsgivare AB ska göra avdrag med 1 653 kr per månad.

betyder det att man alltid gör avdrag på 1653kr? Oavsett om jag tjänar mer eller mindre?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp