Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nån mer som tagit dumma sms lån som gått till kronofogden?

Under en period då jag va sjukskriven tog jag nåra sms lån dum i huvet som jag var,jag vet:( Tänkte de här betalar jag tillbaka sen när jag börjar jobba. Grejen va den att ja blev fortsatt sjukskriven och i ren panik tog jag nya sms lån för o betala dom gamla så dom inte skulle gå till kronofogden. Det sluta med att de blev en jävla röra o skit av alltihop så nu släppte jag allt och har nu 8 sms lån som ligger på utslag hos kronofogden,har räknat ut att det rör sig om ca 15 tusen där. Sen har jag endel inkasso räkningar som kommit som ja nu gjort ipp avbetalnings planer med Har fast jobb med månadslön och har precis börjat jobba. Vad händer efter ett utslag. Får man brev igen om samma räkning att man måste betala skulden?? och betalar man inte så gör dom utmätning på äns lön? (läste på deras hemsida att utmätning av lön elr kollar äns tillgångar va de första dom gjorde).

Mår fruktansvärt dåligt över detta,kan varken äta elr sova ordentligt o gått ner massa i vikt. Får inte nå lån av banken heller då jag har betalnings anmärkning osv. Nu har mina päron fått en aning om vad som händer som vi hade lite deeptalk om de här,jag satt o grina o skämdes o dom skällde ut mig o ja skämdes nå enormt. Nu har dom gått in o betalat en liten summa men dom vet inte om resten att det rör sig om mer,jag vågar inte berätta men samtidigt vet ja tat dom skulle tsälla upp o hjälpa mig. Vet inte hur ja ska göra!?? är en enda röra av alltihop.

Någon mer med skulde hos kronofogden massa inkasso?? hur har de gått för er?? hur har ni löst de på bästa sätt??

Du är nog någorlunda ny på forumet. Här existerar endast människor som snabblåne-företagen stängt in i ett hörn.

Nu går du tillväga såhär: Du kontaktar alla som har skickat ut krav och försöker upprätta en avbetalningsplan. Har dom nått Kronofogden brukar dock vissa aktörer (vivus och onea) vara benhårda med att skulden måste betalas i sin helhet för att den ska återkallas. När du väl får hem kraven: BESTRID!.

Det finns flera trådar om hur man tjänar tid. Läs dig igenom dessa.

Är skulderna så "lite" som 15 000 kr så tycker jag att du ska avslöja hela situationen för dina föräldrar och be om ett lån. Det är aldrig bra att hålla inne med sånt. Ibland behöver man hjälp i livet och det ska man inte skämmas för.

Jag hoppas verkligen du löser det här! Och gör du det: Lär dig någonting av det! Upprepar du samma misstag igen är det inte många som kollar åt ditt håll igen.

Nä inte endast "såna":) Mitt fall blev kreditkorten man fick som brev på posten när man köpte något på avbetalning.Aldrig tagit några sms-lån,har eb heller anmärkningar har aldrig fått inkassobrev,fick ta ett dyrt bluestep lån,kommer få bestala mig blå på räntor närmaste månaderna men sen är jag klar..och lärt mig den hårda vägen.Har man inte råd att betala kontant betyder det inte att man inte har råd,men många bäckar små...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp