Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nackdelar med att vara sambos med bonusbarn vid skuldsanering!?

Hej!
Jag och min sambo har som så många andra dragit på oss skulder som vi nu inte har råd att betala. Har bokat tid hos skuldrådgivare nu i Januari men detta äter verkligen upp oss och ångesten är totalt så sitter någon på erfarenhet gällande vår situation får ni gärna dela med er!

Jag och min son flyttade till min sambo i annan kommun för tre år sedan. Det är min sambo som själv står på huset/bolån och huslånet ligger på 1,5 milj. Dock är huset inte färdigrenoverat pga flertalet tragedier i familjen som gjort att vi inte varken kunnat eller orkat färdigställa. Så i dagsläget är huset möjligtvis värt 1 milj.
Jag gick och blev sjukskriven för 2 år sedan pga är multisjuk och vet inte alls när jag ens kommer kunna börja arbetsträna igen. Får in knappt 9k från FK och med egna skulder i bagaget sen tidigare (290k) så är det svårt att få allt gå runt Sambon tjänar 33k innan skatt och IOM alla höjningar på både mat, drivmedel, el, räntor osv så är vardagen ganska tuff.
Månadskostnaden för enbart husets lån ligger idag på 10k. Vi bor även i elområde 4 vilken många vet vad elenpriserna där kan ligga på..
Sambons skulder ligger totalt på ca 2,3 milj med allt inräknat då (har en varsin bil pga bor inte centralt utan mer på landet)

Min son som förövrigt väntar på att få genomgå en npf-utredning bor hos oss heltid (endast varannan helg hos pappan). Sambon har även han ett barn som bor varannan vecka hos oss, dock skriven hos mamman.
Nu till vår fråga, hur påverkas barnen av att vi endast är sambos och inte gifta? Vad är skillnaden när det gäller skuldsanering?! På vissa ställen på nätet står det att man endast räknas som familj om man är gift eller har gemensamma barn ihop vilket vi ju inte har. Har barnen större talan vid ett äktenskap än som i vår situation idag? Jag är livrädd att min son ska få genomgå ytterligare en flytt då han är en känslig grabb som kräver en del förberedelser :'(

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp