• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Nordax bolån

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
I samma sits. Räntan hos Nordax gick upp till 7,44% den här månaden. Vill byta, men 500k Blanco och 50k krediter gör att jag tror det blir svårt. Två barn och sambo CSN gör det jobbigt för KALP-kalkylen när inget från CSN räknas som inkomst. Känns som jag får vänta till sambon blir klar med studierna om 1,5 år.
Samma råd; boka tid med Nordea. Jag fick flyttat från Nordax till Nordea. Hade över miljonen i skuld. Ensam dock utan barn. Kalp måste gå ihop med 6/7000kr kvar. Vi gick igenom allt, jag gav de en upplysning. Fick besked att om allt var som jag påstod då skulle kunna fixa både bolånet och ett stort blanko. Flyttade även pensionen. Band ränta på bolånet 2,74% och fick då 3,95% på blanko, som tyvärr nu ligger på 6,95 pga styrräntan.
Så räkna och ta kontakt med Nordea. En bolånehandläggare tar sig tid utan att kräva en upplysning, men var noga med det!
Lycka till!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dea

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Hej igen, Jag är trådstartaren. Kan säga att ni är bäst.
Jag chansade idag och skickade en ansökan via Ordna (omförhandla bolån) tidigare Direkto och fick två erbjudande en av Skandia 4,17 % och SBAB 4,24%
Vi tackade ja till Skandia och vi tog 5 år bindningstid. Det blir 2400 kr billigare nu i amortering per månad. Hos Nordax har vi nu 6,30 % och det är över gränsen.
Just nu nu väntar från Nordags amorterings underlag sen ska de på Ordna fixa resten.
 

Dea

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
I samma sits. Räntan hos Nordax gick upp till 7,44% den här månaden. Vill byta, men 500k Blanco och 50k krediter gör att jag tror det blir svårt. Två barn och sambo CSN gör det jobbigt för KALP-kalkylen när inget från CSN räknas som inkomst. Känns som jag får vänta till sambon blir klar med studierna om 1,5 år.
Tyvärr blev det inget, känns som vi blev blåsta av Ordnalan.se
Vi blev beviljade direkt via ansökan både från Skandis och SBAB.
Jag skickade alla alla handlingar som de ville ha i detta fal amorteringsunderlag och värdering.
Sen 2 dagar efter fick jag från UC att de har kollat igen båda banker ,alltså direkt.
Så jag fick 2 förfrågningar extra plus via ordnalan.se
Då kom beskedet att banker drar sig tillbaka för vi hade mycket I blanco. Såååå tråkigt.
 

Hejohopp

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Mars 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Men hur gick det till? De tog väl UC direkt där lånen syntes?
 

Hejohopp

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Mars 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag ringde för övrigt Nordax och bad om amorteringsunderlag. Fick då i mejlkorgen från dem om jag fått ett annat erbjudande med möjlighet till sänkt ränta hos Nordax för att försöka matcha. Nu har jag tyvärr inget erbjudande till hands, men du kanske kan prova dra en fuling på det erbjudandet du fick? För att trycka på om sänkt ränta till Nordax.
 

Dea

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Jag ringde för övrigt Nordax och bad om amorteringsunderlag. Fick då i mejlkorgen från dem om jag fått ett annat erbjudande med möjlighet till sänkt ränta hos Nordax för att försöka matcha. Nu har jag tyvärr inget erbjudande till hands, men du kanske kan prova dra en fuling på det erbjudandet du fick? För att trycka på om sänkt ränta till Nordax.
Du kan försöka,du kommer säkert att få några erbjudandet som du kan presentera till Nordax. Sök då på ordnalan.se
De bytte namn från Direkto
Nu har jag fått på UC 3st extra förfrågningar. Hoppades på att Nordax skulle erbjuda lite sänkt ränta men icke.
Lycka till
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Tycker ni ska gå till er egen bank eller annan storbank! Presentera caset och låt de göra en bedömning innan UC. Jag gjorde så med Nordea. Flyttade från Nordax till Nordea och hade över 1 miljon i blanko….
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
215
Poäng
407
Läge att spela ut bankerna mot varandra. De tjänar ju pengar på att ha låntagare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp