Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ompröva sin egen skuldsanering

Hej.
Första inlägget, men har varit en flitig läsare dagligen senaste 3mån.
Jag lämnade in en omprövning för några veckor sedan med anledningen att jag taxerade betydligt mer än vad beslutgrundande beloppet är.

Eller vänta. Snabb info kommer:
Kille 38, sanering sen dec 22, sista betalningen nov 25, borta ur papprena dec 27. 2barn och fru.
Totala skulder 2,2milj (ej spel, statligt eller brottsligt, bara huvudet i sanden). Månadslön 57, betalar 21xxx.

Nu åter till ärendet.

Har som sagt en månads lön på 57 (ca 680) med förtroende lön så det är vad jag tjänar.
2023, första året med skuldsanering och har ett fritt jobb så väljer helt sonika att jobba hela året och nypa ut dom semesterdagarna i pengar istället. (Eller pengar och pengar. Skatt det blev det)
Summarum är att 3 månader är rikligt betalda så jag landade på en årsinkomst på 870.000

Det är cirkus 190.000 mer än beräknat. Tänkte först inte röra omprövningen men va fan. Jag har ställt till det tidigare, fått en andra chans. Gör rätt för dig.

Va är det troliga scenariot när domen kommer?
Betalar 3år nu, kommer dom lägga på månader?
Att ändra nuvarande belopp lär ju inte finnas med i bilden.
Är det någon som helst skillnad på att det är just egentlig semester tid som betalats ut, sån tur har man väl inte.
Gjorde jag rätt som kasta in den?
Hur vanligt är det, kanske mer regel än undantag?

hoppas det va läsligt och någorlunda förklarat!

#sämpasämpa

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp