Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omstartslpn

Hej!

Min sambo har mycket höga skulder hos KF sedan hans handelsbolag gick i konkurs.

Han har utmätning på sin lön i nuläget och har haft det sedan 2015. Nu är vi inne på ett omstartslån och behöver låna 500 000 isåfall. Är det helt omöjligt tror ni om han har sina föräldrar som borgar åt honom? Jag kunde ej då vi bor under samma tak.

Vad blir isåfall räntan hos tex Svea? Han tjänar minst 25000 kr i mån, han är säljare så ibland blir det väsentligen mycket mer vissa månader.

Det beror nog på ålder och inkomst samt ekonomiska föeutsättningar i övrigt på föräldrarna

Ja, dom är pensionärer 65 och 69 år, ett hus som ej är belånat.

Vi har fått ett ackord hos ett inkassobolag och behöver 500 000 kr till det ackordet. Kapitalskulden ligger på miljonen ungefär lite drygt.

Är huset nog mycket värt borde det vara en bra säkerhet, bättre än borgen, borde vara bättre att tredjemanspantsätta kåken.
Hus försvinner ju inte, förutsatt att det inte brinner ner typ. Borgensmän som är pensionärer har dels ofta lite låga inkomster, sedan ligger det närmare till hands att en som är uppåt 70 dör än att en person i 30årsåldern gör det..
Jag skulle prova att få panta huset.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp