• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Orkar inte mera.. släpper allt.

Lola222

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 April 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har läst i detta forum i flera månader utan att skriva något, men känner att det är dags nu. Jag har sedan 1 år tillbaka ett spel missbruk som har eskalerat otroligt fort... :'( jag gick från 0 lån till lån på sammanlagt 250-300 tkr. Jag orkar inte hålla koll på allt och betala till olika inkasso som ändå bara går till ränta. Men här kommer min oro med att släppa det till kronofogden:

1.Jag har skulder till olika bolag, hur fördelar kronofogden summan jag betalar in till dem?

2. Måste jag gå igenom en löneutmätning? jag vill betala in minst 20.000 i månaden för att betala skulderna fort. Kommer behöva jobba otroligt hårt men klarar inte av att vara i den här situationen...

Tacksam för svar.. håller på att gå sönder inombords :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
911
Poäng
817
Har läst i detta forum i flera månader utan att skriva något, men känner att det är dags nu. Jag har sedan 1 år tillbaka ett spel missbruk som har eskalerat otroligt fort... :'( jag gick från 0 lån till lån på sammanlagt 250-300 tkr. Jag orkar inte hålla koll på allt och betala till olika inkasso som ändå bara går till ränta. Men här kommer min oro med att släppa det till kronofogden:

1.Jag har skulder till olika bolag, hur fördelar kronofogden summan jag betalar in till dem?

2. Måste jag gå igenom en löneutmätning? jag vill betala in minst 20.000 i månaden för att betala skulderna fort. Kommer behöva jobba otroligt hårt men klarar inte av att vara i den här situationen...

Tacksam för svar.. håller på att gå sönder inombords :(
1. Fördelas procentuellt. Så har du 150 av 300 på ett ställe får dem 50% och så vidare.

2.nej inte om du kan betala tillräckligt mkt varje månad så att det inte går till kronofogden då är det ju lungt.
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Bra att du skrivit! Det tänker jag är första steget till förändring. Dina skulder är så pass låga att får du hjälp med ditt beroende så fixar du detta. <3 Ett steg i taget.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Stäng av dig hos alla spelbolag som första steget.
Att du kan betala 20.000kr/månad är så himla fantastiskt! Ja, låga skulder för en spelmissbrukare. Du har inte skrivit dina förutsättningar som årsinkomst, anmärkningar, förfrågningar mm. Kan du inte ta ett samlingslån menar du? Du kommer bli skuldfri under tre år kanske, om du har den här förmågan att betala av/amortera varje månad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp