Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Pågående skuldsanering och jobb - studera kurs & CSN

Har en liknande fråga, jag är inne på mitt första år på min skuldsanering och har varit arbetslös under hela denna period. Nu pluggar jag 100% och inväntar svar från CSN efter div. Överklaganden. Nu har jag blivit erbjuden ett jobb på 10h/veckan på en snabbmatsrestaurang. Min fråga är om jag kan ta det jobbet och få behålla den lönen? Det kommer röra sig om ca 3500-4000 kr i månaden eller kommer det att räknas som att min inkomst väsentligt har förbättrats och borgenärerna sätter sig på tvären?

Har en liknande fråga, jag är inne på mitt första år på min skuldsanering och har varit arbetslös under hela denna period. Nu pluggar jag 100% och inväntar svar från CSN efter div. Överklaganden. Nu har jag blivit erbjuden ett jobb på 10h/veckan på en snabbmatsrestaurang. Min fråga är om jag kan ta det jobbet och få behålla den lönen? Det kommer röra sig om ca 3500-4000 kr i månaden eller kommer det att räknas som att min inkomst väsentligt har förbättrats och borgenärerna sätter sig på tvären?
Bör inte vara några konstigheter. Du kan ju alltid ompröva själv och det enda du riskerar då är att få betala.
Studiestöd/lån kan aldrig utmätas och ska inte användas till att betala skuldsanering.

Sen är det väl en knepig situation, säg att du har CSN på mer än ditt förbehållsbelopp, då är väl risken att du ska betala in din lön på skusan ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp