Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samtal till KFM

Idag tog jag mod till mig och ringde KFM. Syftet var att få svar på två frågor.
Första frågan var om hur handläggningen av min skusan ser ut och den andra var om utredning av löneutmätning kommit igång.
Skusan skickades 28/5.
Skuld att betala var 30/8 och jag redovisade inkomst via e-tjänst 3/9 då jag ville få det gjort och få veta hur allt kommer att bli.
Kvinnan på KF var ej så välkomnande när jag presenterade mig. Jag ställde frågan om skusan och fick kort och konsist svaret, det är sju månaders handläggning och du får vänta. Punkt
På frågan om löneutmätning så suckade hon och frågade efter mitt personnummer. Sen sa hon, ingen utredning har startats. Var det något annat ?
Sen avslutade vi samtalet.
Känns lite tungt nu då jag fortfarande svävar i ovisshet.....

trist att du kände dig dåligt bemött, om jag var du så skulle jag ringa igen imorgon, tyvärr är det skillnad mellan vilka man pratar med! När jag blir så här dåligt bemött som du beskriver så ringer jag tillbaka och oftast för jag då lite trevligare person att prata med. Gäller även alla INkasso.
Igår behövde jag ringa till Gothia och det var länge sedan jag fick prata med en sådan "liten" människa på Gothia. Betedde sig som att jag var skyldig henne personligen pengar, sucka och svara syrligt.

trist att du kände dig dåligt bemött, om jag var du så skulle jag ringa igen imorgon, tyvärr är det skillnad mellan vilka man pratar med! När jag blir så här dåligt bemött som du beskriver så ringer jag tillbaka och oftast för jag då lite trevligare person att prata med. Gäller även alla INkasso.
Igår behövde jag ringa till Gothia och det var länge sedan jag fick prata med en sådan "liten" människa på Gothia. Betedde sig som att jag var skyldig henne personligen pengar, sucka och svara syrligt.
Usch ja.
Mitt andra samtal och dålig erfarenhet av KFM. Första gången var personen rörig, bekräftade fel delgivning och sa ursäkta ett antal ggr och lät mig vänta i fem minuter innan hon återkom. Som tur väl så hade jag koll på vilken delgivning det var och undvek att det skulle bli fel.
Hon var inte så trevlig och otroligt stressad.

Tråkigt att du fått sånt bemötande.
Att det tog tid med delgivningarna är nog för stt blanketten som ska fyllas i är något kluddig att hålla på med..

Det är inte så att man tycker det är så kul sits att vara i.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp