Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatt arbetsgivare

Okej tråkigt, men skattar jag och betalar arbetsgivareavgift då är allt fröjd även fast jag gjort 10-12 utbetalningar under juli-sep? Inget brott med andra ord ?
Bara du fixar det innan bokslutet 31/12, annars ska det sättas upp i deklarationen och då ser Skatteverket det.

Funderar över en sak och det är om jag gör 5-6 betalningar nu vadderat på 12-13 tusen på dem utbetalningar nu i sep sen okt nov dec funkar det fint ? Eller måste jag betala allt nu den 12 e?

Funderar över en sak och det är om jag gör 5-6 betalningar nu vadderat på 12-13 tusen på dem utbetalningar nu i sep sen okt nov dec funkar det fint ? Eller måste jag betala allt nu den 12 e?
Tänker du betala in pengar till företaget? Jag förstår inte riktigt, om du kan betala in pengar till företaget från dina privata pengar, så behöver du inte gå via lönealternativet.

Sorry om de blev rörigt, jag menar att jag gör inbetalning för skatt och arbetsgivaravgift i olika delar, jag skapar lönespec på dem olika utbetalningar jag gjort fram till dec eller måste jag betala in all skatt och arbetsgivaravgifter på dem 300.000 kr nu direkt den 12 e?

Sorry om de blev rörigt, jag menar att jag gör inbetalning för skatt och arbetsgivaravgift i olika delar, jag skapar lönespec på dem olika utbetalningar jag gjort fram till dec eller måste jag betala in all skatt och arbetsgivaravgifter på dem 300.000 kr nu direkt den 12 e?
Nej för den 12/9 så är det redan för sent då inbetalningarna avser augusti. Lön behandlas alltid enligt kontantprincipen, d v s på utbetalningsdagen. Den första lön som du gör, för dessa 300 tkr, är för utbetalning nu i september = inbetalning 12/10 till Skatteverket. Du kan "portionera" ut lön för att "fixa" dessa 300 tkr fram till decemberlönen. Arbetsgivaravgifter och skatt för decemberlönen redovisas 17/1 2023.
Korrigerar mig, du kan göra lön för augusti om du vill, det ska ju inte vara någon utbetalning utan nettobeloppet ska nollas ut mot skulden du har till företaget. Du måste inte göra detta, om du inte har likviditeten.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp