Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skjuta en betalningsföreläggande ca 40 dagar?

Hej!

Har ett ärende som idag skickades från intrum till KFM. Detta innebär att det antagligen hinner reggas imorgon hos KFM.

Den vanliga rutinen av att

1) Vänta 10 dagar
2) Vänta 5-8 dagar
3) Skicka in delgivning

Ger mig 25-28 dagar och jag behöver ha fram till 23/12 innan jag kan lösa den. Skulle det vara görligt?

Skall man bestrida och troligen hinner ju inte TR ta i tu med den mellan den 15:e December och 23:e givet helger och Jul...

Diskutera din tanke med Intrum så att dessa återkallar ärendet är mitt förslag.

Hur stort är skuldbeloppet om jag får fråga?

4000 kruxet är att det redan varit en vända och intrum har återkallat det. Skall kolla med dem dock. Skulle kunna lösa kapitaldelen på 2700.

Om de inte återkallar tror du man kan kan tjuva åt sig 40 dagar på ett föreläggande?

4000 kr är ingen summa. Det måste gå att lösa!

Kontakta Intrum över telefon! Det är lättare att ge ett "NEJ" över en mejlkonversation. Ställer dom sig tveksamma undrar du om det går att få ärendet återkallat om en liten delsumma överförs redan nu. På det sättet visar du att du är fast besluten om att lösa skulden.

När det gäller dagarna vid ett bestridande kan jag inte svara exakt. Min taktik är att vänta in påminnelsen från KFM och sedan bestrida. Sedan har "skuldens ägare" 30 dagar på sig att komma med ett svar (Gothia kontaktade mig en gång och undrade varför jag bestridit ett ärende, på det sättet tjänade jag extra tid.)

När du bestrider ett ärende: Behåll alltid kontakten med KFM. Fråga dessa frenetiskt om inkassobolaget det gäller kommit med ett svar. Tills dess att det sker sitter du säkert!

Längre än så har jag aldrig gått, det har helt enkelt alltid löst sig med betalningen.

Men som sagt: Ta kontakt med Intrum. Jag är säker på att det löser sig!

Senast ändrad:
Hej!

Har ett ärende som idag skickades från intrum till KFM. Detta innebär att det antagligen hinner reggas imorgon hos KFM.

Den vanliga rutinen av att

1) Vänta 10 dagar
2) Vänta 5-8 dagar
3) Skicka in delgivning

Ger mig 25-28 dagar och jag behöver ha fram till 23/12 innan jag kan lösa den. Skulle det vara görligt?

Skall man bestrida och troligen hinner ju inte TR ta i tu med den mellan den töáSçûÉŒBìÑ!z-ú ûÂ`G: Ü…cíÈÈ}3°m*ÍÓ^ helger och Jul...

Du kan utan tvekan slippa betala denna skuld i 60 dagar.

Likt du själv tagit upp så brukar gången vara.

1. Du mottager föreläggandet och skickar du inte in det så knackar det oftast inte på dörren inom 3-4 veckor. Jag brukar skicka in det när det gått 30 dagar. Har lärt mig vilka tider man delgiver mitt område, rättare sagt tagit reda på det :)

2. Sedan bestrider man ju inom 10 dagar via mejl.

3. Då det är intrum, dvs större aktör så kommer de återkomna till dig efter ca 7 dagar och be dig inkomma med bevis/kvitto på betalning.

4. Får de inget svar av dig så måste de inom 30 dagar från ditt bestridande meddela tingsrätten om de lägger ner eller vill driva det till tingsrätten.

5. Väl hos tingsrätten så till kommer en kostnad på 340 kr. Då set är en skuld under ett halvt bas belopp(20 000) så står varje part för sina egna utgifter iform av juridisk hjälp, rättegångskostnader. Dessa ärenden går enligt praxis som FT-mål( förenklade tvistemål) och delges genom förenklad delgivning. Vilket betyder att du anses delgiven 14 dagar från det att man skickat dig delgivningen och skall svara 14 dagar från den dag din anses delgiven. Kort sagt 14+ 14 dagar.

6. Efter att du medgivit ärendet så fäller TR en dom.

Det konstiga i detta är att även om man nekat dig en avbetalningsplan genom hela kedjan så ger de flesta aktörer dig en sådan efter att de har ett stadfäst bevis på att du är skyldig dem pengar.

Kort sagt.

Från betalningsföreläggande till delgivning = 30 dagar

Delgivning till bestridande = 10 dagar

Bestridande till TR = 14 -30 dagar

TR delgivning till dom = 28 dagar

Totalt = 80-100 dagar beroende på hur fort inkasso väljer att skicka till TR.

Detta system har hjälpt mig mycket och varit en förutsättning att kunna betala av all skit! Extra kostnader blir årsräntan + ansökningsavgift KFM + inkasso samt TR.

Lycka till :)

Ps. Du kan ju prova och kontakta Intrum men då du redan haft samma ärende hos dem redan så är jag säker på att de nekar dig denna gång.

Du kan utan tvekan slippa betala denna skuld i 60 dagar.

Likt du själv tagit upp så brukar gången vara.

1. Du mottager föreläggandet och skickar du inte in det så knackar det oftast inte på dörren inom 3-4 veckor. Jag brukar skicka in det när det gått 30 dagar. Har lärt mig vilka tider man delgiver mitt område, rättare sagt tagit reda på det :)

2. Sedan bestrider man ju inom 10 dagar via mejl.

3. Då det är intrum, dvs större aktör så kommer de återkomna till dig efter ca 7 dagar och be dig inkomma med bevis/kvitto på betalning.

4. Får de inget svar av dig så måste de inom 30 dagar från ditt bestridande meddela tingsrätten om de lägger ner eller vill driva det till tingsrätten.

5. Väl hos tingsrätten så till kommer en kostnad på 340 kr. Då set är en skuld under ett halvt bas belopp(20 000) så står varje part för sina egna utgifter iform av juridisk hjälp, rättegångskostnader. Dessa ärenden går enligt praxis som FT-mål( förenklade tvistemål) och delges genom förenklad delgivning. Vilket betyder att du anses delgiven 14 dagar från det att man skickat dig delgivningen och skall svara 14 dagar från den dag din anses delgiven. Kort sagt 14+ 14 dagar.

6. Efter att du medgivit ärendet så fäller TR en dom.

Det konstiga i detta är att även om man nekat dig en avbetalningsplan genom hela kedjan så ger de flesta aktörer dig en sådan efter att de har ett stadfäst bevis på att du är skyldig dem pengar.

Kort sagt.

Från betalningsföreläggande till delgivning = 30 dagar

Delgivning till bestridande = 10 dagar

Bestridande till TR = 14 -30 dagar

TR delgivning till dom = 28 dagar

Totalt = 80-100 dagar beroende på hur fort inkasso väljer att skicka till TR.

Detta system har hjälpt mig mycket och varit en förutsättning att kunna betala av all skit! Extra kostnader blir årsräntan + ansökningsavgift KFM + inkasso samt TR.

Lycka till :)

Ps. Du kan ju prova och kontakta Intrum men då du redan haft samma ärende hos dem redan så är jag säker på att de nekar dig denna gång.

Idle: Imponerande! Bra att du delar med dig av informationen så att människor som hamnat i den här onda spiralen med snabblån, inser att det finns tid att reparera misstagen och komma på fötter igen. Man ska bara ha viljan!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp