Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsaldo, hur släpper man resten dit?

Jag har fått skuldsaldo hos KFM och vill nu släppa alla mina skulder dit, för att äntligen bli av med allt! Hur gör jag, ska jag kontakta de jag har lån och avbetalningar hos och be dem skicka skulden som skuldsaldo till KFM eller måste det först bli ett betalningsföreläggande? Jag vill bara släppa allt nu och väntar på utmätning, för att betala av allt!

Det blir alltid ett betalningsföreläggande (undantag om man väljer att stämma dig i tingsrätt i stället av någon anledning).. En skuld går bara att verkställa i indrivning om det finns en exekutionstitel på den.
Ett till undantag är om skulden varit med i en skuldsanering, då kan skuldsaneringsbeslutet användas som titel också, men dit antar jag att du inte nått.

Om du vill påskynda utmätningen så tycker jag att du ska ringa till fogden, i talsvaret begär du "telefonist" och ber att få prata med verkställande team för just ditt personnummer, vanligen teamet i närmsta större ort.
Presentera ärendet, berätta vilka inkomster du har, var du får lön i från, vilken hyra du har, kostnader för resor till arbete, kostnader för sjukdom, kostnader för barnomsorg.. får du prata med en bra kronoinspektör kan dom nog köra igenom ett utmätningsbeslut på de uppgifter du ger dem..

Utmätningsbeslutet omfattar då de skulder som ligger för verkställighet just då, men det fattas per automatik tilläggsutmätningsbeslut så fort det tilkommer nya skulder för indrivning

lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp