Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, är det lättare nu?

Tycker mig ha läst lite överallt att reglerna för skuldsanering har blivit lite bättre, dvs att det är lättare nu än innan att få det?

Någon skrev också att det var något förslag på gång runt reglerna för skuldsanering, senare 2015? Någon som vet mer om detta och är det någon som vet om det är lättare nu än innan?

Min uppfattning utifrån de beslut jag läser är att det är ganska lätt att få en skuldsanering beviljad..

Jag har samma uppfattning, att fler och fler får beviljat, verkar inte spela så stor roll om det är konsumtionsskulder eller annat, visst är det säkert olika i olika delar i landet men överlag så när man tittar runt på forumen så är det många som verkar få beviljat ganska lätt, jag kommer att ansöka så småningom, vad är de vanligaste anledningarna till avslag Lasseman, du verkar insatt?

Jag har samma uppfattning, att fler och fler får beviljat, verkar inte spela så stor roll om det är konsumtionsskulder eller annat, visst är det säkert olika i olika delar i landet men överlag så när man tittar runt på forumen så är det många som verkar få beviljat ganska lätt, jag kommer att ansöka så småningom, vad är de vanligaste anledningarna till avslag Lasseman, du verkar insatt?

Jag har faktiskt inte sett så många avslag på siståne, kan dra mig till minnes 2-3 st.. Någon hade inte varit helt ärlig när det gällde hur skulden hade uppkommit, borgenärens yttrande fick väl fogden att se rött.. någon hade dragit på sig fler skulder efter inledandet av skuldsaneringen, har för mig det var någon större skatteskuld som dykt upp under handläggningstiden.. skulderna ska ju helst inte vara färska, och att åka på en skatteskuld på flera hundra tusen vips sådär är ju lätt att anta att det beror på att någon blivit påkommen med svartarbete.... o då har man ju inte ens uppgivit rätt inkomstuppgifter i sin ansökan...

Vid skuldsanering får man behålla sitt huslån och billån. Eller måste man säljer alt ?

Vid skuldsanering får man behålla sitt huslån och billån. Eller måste man säljer alt ?

Jag påstår att alla skulder ingår i skuldsaneringen, utom delar av studielån som ännu ej förfallit till betalning vid inledandet.

Att ha ett lån med bil som säkerhet borde ju innebära att bilen iaf är värd en liten slant. Då ska bilen säljas innan, annars har man ju inte gjort allt i sin makt för att hålla sig skuldfri.
Samma med hus, så vida det inte ruckel där trossbotten fallit ur och kåken finns mitt i Pajalas ödesmarker, så ska huset i så fall säljas först. Som prisutvecklingen varit på hus senaste åren och med tanke på bankernas limit att bara belåna 85% av fastighetens marknadsvärde, så torde i princip alla hus ha ett övervärde. Övervärdet är en tillgång som kan realiseras för att få lös pengar till betala sina skulder med. Jag påstår att skuldsanering med egen villa, förutsatt att den inte är värdelös, är mycket ovanligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp