Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering? Blir en av med alla skulder efter 5 år?

Jag har aldrig sett att nåt sånt skett, dom kan ringa och komplettera vet jag.. möjligen kanske om man inte haft utmätning innan, då kanske dom vill kika förbi

Tack för svar! Va nämligen en som sa till mig att dom gjorde allt detta...å även ställde frågor till familjen osv. Tyckte det verkade lite konstigt dock...då när jag fick löneutmätning så va det bara å skicka in papperna å sånt. Är det bättre ju längre man haft löneutmätning innan man ansöker om skuldsanering?

Tack för svar! Va nämligen en som sa till mig att dom gjorde allt detta...å även ställde frågor till familjen osv. Tyckte det verkade lite konstigt dock...då när jag fick löneutmätning så va det bara å skicka in papperna å sånt. Är det bättre ju längre man haft löneutmätning innan man ansöker om skuldsanering?

Undantag finns så klart, men generellt skulle jag säga det är bättre.
Undantag är tex om du är skyldig pengar pga brott, allra värst är ekonomisk brottslighet, bedrägeri, bidragsbrott och liknande.. Om någon av borgenärerna meddelar kronofogden att det är på det viset så är det i princip blankt nej för skuldsanering, oavsett hur länge du haft utmätning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp