• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering pgr av spelmissbruk.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Hej! Nä, alltså är ett huslån. Men vi skrev lagfarten på henne? Är inte hon "ägare" över huset då?

Vi båda står skriva på huslånet. Men hon skrev lagfarten på henne själv. Te.x kan jag ej skriva mig själv på rot avdrag gällande huset då hon står på det på pappret. Förstår ni?

Hur ett sånt lån hanteras vet jag inte riktigt, vet någon som fått avslag på skuldsaneringen på liknande upplägg. Om det blir skuldsanering borde det lånet/låneandelen inte påverkas över huvud taget
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 630
Mottagna reaktioner
1 659
Poäng
1 177
Hej! Nä, alltså är ett huslån. Men vi skrev lagfarten på henne? Är inte hon "ägare" över huset då?

Vi båda står skriva på huslånet. Men hon skrev lagfarten på henne själv. Te.x kan jag ej skriva mig själv på rot avdrag gällande huset då hon står på det på pappret. Förstår ni?
Du är dold ägare till halva fastigheten, din halva bör kunna utmätas för dina skulder, förutsatt att någon yrkar på hela egendomens försäljning.
 

Janus

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
7 Mars 2021
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Du är dold ägare till halva fastigheten, din halva bör kunna utmätas för dina skulder, förutsatt att någon yrkar på hela egendomens försäljning.
Hur kan det utmätas då jag ej äger det? Ok att jag står på ett huslån. Men hon äger ju fastigheten..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp