Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering + Utmätning

Nu har jag pratat med en trevlig människa på kfm. Hon fattade inte vad den andra handläggaren hade sysslat med utan tyckte det var jätte konstigt. Som tur va har min sanerings handläggare stoppat utmätningen en andra gång men den 30/12 så pengarna jag skulle fått behålla i december hade hunnit dras till utmätningen.

Hon sa att hon inte visste om jag får tillbaka dom men att i januari ska jag påbörja betala skuldsaneringen istället.

Nu känner jag mig lättad igen. Är glad och hoppas verkligen saneringen går i lås.

Låter som kontoret som sköter registreringen till verkställigheten just med skuldsanering inte lyckats riktigt.. bra det gick att lösa, även om nu en skuldsaneringshandläggare inte kan upphäva något utmätnongsbeslut alls

Nu har jag pratat med en trevlig människa på kfm. Hon fattade inte vad den andra handläggaren hade sysslat med utan tyckte det var jätte konstigt. Som tur va har min sanerings handläggare stoppat utmätningen en andra gång men den 30/12 så pengarna jag skulle fått behålla i december hade hunnit dras till utmätningen.

Hon sa att hon inte visste om jag får tillbaka dom men att i januari ska jag påbörja betala skuldsaneringen istället.

Nu känner jag mig lättad igen. Är glad och hoppas verkligen saneringen går i lås.

Hur lång tid tog det innan du fick tillbaka pengarna från KF? Har gått 5 dagar utan någonting nu för min del. Tröttsamt :/

Hur lång tid tog det innan du fick tillbaka pengarna från KF? Har gått 5 dagar utan någonting nu för min del. Tröttsamt :/

Räkna med 2 veckor. Ännu mer om man har en arbetsgivare som inte betalar in så snabbt.

Räkna med 2 veckor. Ännu mer om man har en arbetsgivare som inte betalar in så snabbt.

Ringde KF igen och de har fortfarande inte fått pengar från mitt jobb trots att det gått 6 arbetsdagar sedan lönen drogs. Har mejlat lönekontoret och ser om de glömt skicka pengarna och jag kan få tillbaka dem själv men de svarar än så länge inte på mejl angående de försvunna pengarna från två dagar sedan ens. Så mysko.

Tog nog runt 2 veckor om jag inte minns fel. Va ju julledigheter och sånt imellan.

Jag förstår! Tack för svar! Mitt jobb satt fortfarande på pengarna vad jag förstått så de hade inte hunnit skicka dem till KF än. Lönekontoret ska skicka dem till mig direkt istället bara när är frågan nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp