• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering

Titanikbåten

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
22 Juni 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej
Har lite frågor kring skuldsanering.

Kan jag och sambon söka ihop om skuldsanering eller måste vi söka var för sig?

Finns det en gräns för hur gamla lånen får vara? Jag har ju tagit lån för att betala av andra skulder och lån och därmed är mina lån inte så gamla. Kan man bli nekad på grund av det?

Vad för kontroller görs när de inleder skuldsanering? Vad tittar de på? Tar de UC kollar kontoutdrag m.m.? Räcker det att man säger som är ..duma beslut för konsumtion eller ska man hitta på något?.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Ni måste söka var för sig.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 785
Mottagna reaktioner
1 020
Poäng
867
Hej
Har lite frågor kring skuldsanering.

Kan jag och sambon söka ihop om skuldsanering eller måste vi söka var för sig?

Finns det en gräns för hur gamla lånen får vara? Jag har ju tagit lån för att betala av andra skulder och lån och därmed är mina lån inte så gamla. Kan man bli nekad på grund av det?

Vad för kontroller görs när de inleder skuldsanering? Vad tittar de på? Tar de UC kollar kontoutdrag m.m.? Räcker det att man säger som är ..duma beslut för konsumtion eller ska man hitta på något?.
Ni ska söka var för sej.
Lånen ska inte vara för nya men det går inte säga nått exakt. Jag hade själv lån som va hyffsat nya (max 1 år) men jag redogjorde för varför jag tagit dom, att det var för att betala andra lån helt enkelt. Är klar m min sanering.
Det går inte säga att det är hundra så att du blir nekad om lånen är för nya. Det är så otroligt individuellt m bedömningarna som görs. Många aspekter vägs in.
De tar ingen UC.
Skusan kollar inte kontotutdrag.
Du ska vara 100 % ärlig! Du vinner inget på att hitta på nått. Vi är många här som fått skuldsanering som satt oss i låneträsket pga konsumtion.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp