Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släpar 1 månad skuldsanering. Bör jag ringa in? Ska betala med skatteåterbäringen.

Jag har ej kunnat betala in februari månads skuldsanering.

Känns inte nödvändigt att gå in på varför detta hänt då det är irrelevant men det började med strul från a-kassan och af, där jag blev tvingad att tacka nej till rusta och matcha då det skulle bli ett glapp på minst 1 månad i utbetalningen om jag godkände programmet så jag fortsatte söka jobb på egen hand för ekonomiskt klarar jag inte ett glapp. Har nytt jobb på gång nu som jag fixat själv men jag blev avstängd ett antal dagar, dessutom gick min omprövning ej igenom då jag sagt upp mig själv p.ga ohållbar situation på jobbet och går t.om hos psykolog veckovis men kf säger bara att jag valfritt valt att sluta så jag betalar lika stor summa som när jag var fast anställd fast jag nu bara har runt 70% av den så det är minst sagt kämpigt men det är vad det är. Fördelen är väl att jag kan ta ett jobb med lite högre lön nu, jobba natt för jag har ju en skuldsanering räknad på en ganska hög inkomst och nu har jag fått 70% i 4-5 månader så även om jag tjänar lite högre resten av året kommer jag deklarera en lägre inkomst än vad kf beslutat så inget som sticker ut för de jag är skyldig pengar utan jag kommer väl ligga i linje med vad de räknat på. Så får jag ompröva nästa år igen i januari.

Jag kommer att släpa 1 månad med saneringen fram tills juni. Det finns inget att diskutera där och det brukar funka att göra så då jag i början av saneringen även då hade det lite kämpigt och släpade 1 månad ibland utan några problem. Fick en påminnelse bara som jag betalade så fort jag kunde.

Jag kommer få skatteåterbäring nästa vecka som jag kommer att kunna betala februari månads avbetalning med men min fråga är, kommer kronofogden hinna rapportera måndag eller tisdag att de inte fått pengar för februari? Bör jag ringa in och meddela att jag betalar 5-6 april för februari? Då påminnelsen för utebliven betalning brukar komma runt den 13-14 varje månad så är min förhoppning att jag ska hinna betala in nu för februari så jag bara släpar för mars sen som kommer justeras i slutet av april och så här kommer det se ut fram till juni så jag bara får en vanlig påminnelse sen runt 14 mars.

Bör jag göra något som att ringa in eller bara vänta in skatteåterbäringen och hoppas kf inte hinner meddela borgenärerna att jag inte skött planen under 2 månader?
Finns det kanske någon här som inte kunnat betala på 2 månader. Vad hände då?

Det ger inget att ringa någonstans. Finns inga uppskov eller anstånd man kan få godkänt, det är bara ett samtal dom inte gör något med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp