• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släppa allt

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 847
Mottagna reaktioner
1 837
Poäng
1 277
Jag har aldrig varit hos kronofogden tidigare, om något har hamnat där har jag betalat in det fort. Hur lång tid brukar det ta? Jag fick första delgivnkng för nån dag sen
Omöjligt att svara på. Beror på belastningen på det kontor där handläggning sker.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Emmsann

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Omöjligt att svara på. Beror på belastningen på det kontor där handläggning sker.
Men ska man ange den summan han brukar få i månaden annars på året? Han får ju lite mer endast en månad nu i sommar. Och kollar dom upp hans inkomst?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 847
Mottagna reaktioner
1 837
Poäng
1 277
Men ska man ange den summan han brukar få i månaden annars på året? Han får ju lite mer endast en månad nu i sommar. Och kollar dom upp hans inkomst?
Ja, de kommer att kolla upp hans inkomst. Räkna på ett snitt senaste sex månaderna.
 

Emmsann

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
En annan fråga, jag äger en bil som jag köpte för några år sen. (57.000) Motorlampan lyser till och från och verkstan säger att det skulle kosta 40.000 att fixa. Plus massa andra fel på den. Tar dom bilar som är defekta som är värde innan reparation ca 20000?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 065
Poäng
10 087
Kollar dom upp vad han har tjänat? Troligen kommer löneutmätning starta nån gång i sommar och då har han sommarjobb. (4v) Alltså tjänar mer än andra månader.
Det bör dom göra. Vore ju lite konstigt att bara köpa allt folk anger
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 847
Mottagna reaktioner
1 837
Poäng
1 277
En annan fråga, jag äger en bil som jag köpte för några år sen. (57.000) Motorlampan lyser till och från och verkstan säger att det skulle kosta 40.000 att fixa. Plus massa andra fel på den. Tar dom bilar som är defekta som är värde innan reparation ca 20000?
Sälj den själv?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp