Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släpper allt till kfm nu

Hej! Jag har nu tagit beslutet att denna månaden är det dax för att släppa allt det går bara inte längre. Jag har skrivit om detta tidigare men har några frågor.

jag står som 100% ägare men jag och min sambo har ju köpt den tillsammans och flyttat in ihop med våran son vid eventuell utmätning av fastigheten kan hon då räknas som 50% av fastigheten enligt sambolagen eller hur fungerar det?

Undrar även hur vanligt förekommande hemsök är eller är det mest löneutmätning som brukar ske?

Mina skulder är på ungefär 1 miljon.

Har du köptäehandlingar och lagfart själv har du en ganska hög tröskel att lyckas få fram att du äger bara halva.

Utmätningsförrättning är inte så vanligt. Gjorde 1 idag, det var det som hanns med.

Ofta blir det inte så mycket idé med dessa, eller så gör man det i samband med något annat kring fastigheten om den mäts ut.
Det är ganska sällan sannolikt om man har en skuld på 1 miljon, att man hittar något i en persons bostad som är så mycket värt att man kan undvika att utmäta fastigheten.

Okej men gäller inte sambo lagen om det blir utmätning? för om jag skulle sälja huset så kan ju min sambo kräva halva huset sa banken till mig när jag lånade pengar att jag skulle vara medveten om det och att vi kunde skriva något avtal om jag inte ville att det skulle gälla.

Okej men gäller inte sambo lagen om det blir utmätning? för om jag skulle sälja huset så kan ju min sambo kräva halva huset sa banken till mig när jag lånade pengar att jag skulle vara medveten om det och att vi kunde skriva något avtal om jag inte ville att det skulle gälla.
Nej

Du får skilja på försäljning och bodelning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp