• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Spelskuld - råd

Luc0

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej alla. Jag är en spelmissbrukare och har skulder på strax under 780000 kr uppdelat på 3 lån. Jag är 32 år gammal. Har 3 underbara flickor och bor tillsammans med min sambo. Min sambo vet om min situation. Jag betalar ca 9-10 tusen kr/månad på min skulder. Ca 2/3 av dessa är självklart ränta.

Jag behöver tips och råd från folk som är eller har varit i liknande situation.

Det är så att jag bor i ett radhus. Skuldsanering har varit/är en tanke men frågan är: Kommer kronofogden tvinga oss att sälja huset, om jag släpper allt till de, trots att vi är en ”stor” familj för att få loss pengar? Majoriteten av pengarna som las in i radhuset när vi köpte det kom från min sambos ficka. Dock så har vi inget samboavtal eller liknande, så vi står båda på 50/50.
Känns fel att försöka ta lån på huset eller sälja det då pengarna egentligen inte är mina.

Vad hade ni gjort? Nån med liknande erfarenhet eller som kan något om detta.

Jag har tagit hjälp för mitt beroende och kämpar stenhårt med det.

Tacksam för svar

#Fuckgambling
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Hur mycket är huset värt och och hur stort bolån har ni?
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Svårt och kunna ge några råd med så pass knapphändig information. Var har du/ni för inkomster och utgifter. Hur länge har du varit spelfri osv. Finns massor med bra råd att få med utförlig beskrivning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Tack för svar - Vi köpte för 2.8. Har lån på ca 2.3. Och huset är värt mellan 3.2-3,5.

Med sånt övervärde skulle jag förvånas om den inte utmäts, eller att skuldsanering avslås i väntan på försäljning
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp