Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea med egen firma?

Är det någon som försökt låna typ "Skuldfinansiering" hos Svea som har egen enskild firma? Jag startade i december-12 och det såg bra ut till att börja med, men kunderna har inte riktigt trillat in som det såg ut som när jag startade. Hade starta-eget bidrag som tog slut nyligen, plus det värsta av allt var att en kund där jag hade en större fordran gick i konkurs och det ser inte ut att bli några pengar där. Det var så min "karusell" med smålån drog igång i våras som nu bara växer för varje månad som går. Som det ser ut så ska det väl bli lite kundtillströmning, men det blir ju naturligtvis inte förrän efter sommaren, så första inbetalningarna kommer väl som tidigast i början av september, så jag måste på något vis överleva tills dess. Förutsättningarna för att driva min firma finns, men det tar tyvärr lite längre tid att "sno" kunder från konkurrenterna än det såg ut som från början. Alternativet jag hade var ju att lägga ner firman och återgå till a-kassa, men med bara knappt 9.000:- före skatt så kändes det meningslöst då jag inte behöver mycket jobb för att komma upp i den summan, och det hade gått åt h**vete i vilket fall som helst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp