Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Tankar om livet som skuldsatt
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 46252" data-attributes="member: 3225"><p>I alla fall bra och nyttigt att tänka sa... det gör jag varje dag, varje dag tänker jag vilka lån jag blir klar med under månaden, vilka lån jag blir klar med under de närmaste månaderna och hur mkt det kommer att minska i avbetalningar... Och när jag tänker sa blir det lite lättare att andas, lite lättare att orka, lite lättare att se ett litet ljus i mörkret.</p><p>Idag har jag betalat räkningar, inte kul när pengarna inte räcker! Först tittar jag i mappen med akuta räkningar, sedan i mappen med försenade räkningar och sist i mappen med räkningar som förfallit nu i december! så vrider jag och vänder på varenda en och tänker vilken kan jag vänta med, vilken ställer till med mest bekymmer om den inte betalas (har ju lärt mig exakt när Tele2 kommer att stänga av telefonerna, när elen går till Inkasso, när barnomsorgen går till Inkasso etc etc). Alltid denna procedur månad ut och månad in. Krävs så enormt mycket energi att orka, krävs så enormt mycket energi att samla sig och ringa till olika Inkasso, böna och be, får spidigheter tillbaka, bli förminskad som människa, krävs så mkt energi att inte fräsa på barn och sambo osv osv!</p><p></p><p>Att sitta med tre andra familjer (välbeställda) på Nyårsafton och inte bryta ihop... jag känner att jag är värd en medalj! Så jag klappar mig själv på axeln och kör min mantra om och om igen... Denna månad är jag klar med den avbetalningen, i april är jag klar med en annan kostsam avbetalning... och så mall tankarna om och om igen.</p><p></p><p>Jag undviker att fråga mig alltför ofta vilket liv jag lever för då är det kört! Försöker istället tänka positivt och när det är som mörkast så ställer jag mig alltid frågan: Har jag känt denna mörker och hopplöshet förut, har jag varit i samma situation? är svaret Ja så känner jag lite tillit att om det gick förra gången så finns det stor chans att det kommer att lösa sig nu också!!! Det hjälper mig mycket att tänka så! Annars hade det aldrig gått!!!</p><p></p><p>Om jag får ha hälsan kvar och inget drastiskt händer inom familjen så räknar jag med att vara på en normal nivå med ekonomin om ungefär två år! När jag tittar tillbaka två år så ryser jag! Att se förbättring och förändring till det bättre även om det handlar om mikroskopiska sådana så inger det hopp!</p><p></p><p>Därför ger jag inte upp men tro mig jag vet hur mörkret stirrar på en, har upplevt en sådan förtvivlan så till slut känns det som att bekymmer och förtvivlan är mina polare...</p><p></p><p>I slutändan handlar det bara om pengar. Det dyrbaraste i våra liv är det vi betalar för med tårar!</p><p></p><p>Du klarar det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 46252, member: 3225"] I alla fall bra och nyttigt att tänka sa... det gör jag varje dag, varje dag tänker jag vilka lån jag blir klar med under månaden, vilka lån jag blir klar med under de närmaste månaderna och hur mkt det kommer att minska i avbetalningar... Och när jag tänker sa blir det lite lättare att andas, lite lättare att orka, lite lättare att se ett litet ljus i mörkret. Idag har jag betalat räkningar, inte kul när pengarna inte räcker! Först tittar jag i mappen med akuta räkningar, sedan i mappen med försenade räkningar och sist i mappen med räkningar som förfallit nu i december! så vrider jag och vänder på varenda en och tänker vilken kan jag vänta med, vilken ställer till med mest bekymmer om den inte betalas (har ju lärt mig exakt när Tele2 kommer att stänga av telefonerna, när elen går till Inkasso, när barnomsorgen går till Inkasso etc etc). Alltid denna procedur månad ut och månad in. Krävs så enormt mycket energi att orka, krävs så enormt mycket energi att samla sig och ringa till olika Inkasso, böna och be, får spidigheter tillbaka, bli förminskad som människa, krävs så mkt energi att inte fräsa på barn och sambo osv osv! Att sitta med tre andra familjer (välbeställda) på Nyårsafton och inte bryta ihop... jag känner att jag är värd en medalj! Så jag klappar mig själv på axeln och kör min mantra om och om igen... Denna månad är jag klar med den avbetalningen, i april är jag klar med en annan kostsam avbetalning... och så mall tankarna om och om igen. Jag undviker att fråga mig alltför ofta vilket liv jag lever för då är det kört! Försöker istället tänka positivt och när det är som mörkast så ställer jag mig alltid frågan: Har jag känt denna mörker och hopplöshet förut, har jag varit i samma situation? är svaret Ja så känner jag lite tillit att om det gick förra gången så finns det stor chans att det kommer att lösa sig nu också!!! Det hjälper mig mycket att tänka så! Annars hade det aldrig gått!!! Om jag får ha hälsan kvar och inget drastiskt händer inom familjen så räknar jag med att vara på en normal nivå med ekonomin om ungefär två år! När jag tittar tillbaka två år så ryser jag! Att se förbättring och förändring till det bättre även om det handlar om mikroskopiska sådana så inger det hopp! Därför ger jag inte upp men tro mig jag vet hur mörkret stirrar på en, har upplevt en sådan förtvivlan så till slut känns det som att bekymmer och förtvivlan är mina polare... I slutändan handlar det bara om pengar. Det dyrbaraste i våra liv är det vi betalar för med tårar! Du klarar det! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Tankar om livet som skuldsatt
Topp