Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tas det en kreditupplysning på min partner om jag ansöker om en skuldsanering?

Hej gruppen! Jag har bestämt mig för att göra en skuldsanerings ansökan, innan jag väljer att "släppa allt". När jag nu har skrivit in uppgifter i den digitala ansökan så behöver jag uppge min mans personummer. Innebär det att Kfm kommer ta en kreditupplysning på honom? Jag har inte valt att berätta något än för honom om mina skulder då jag skäms något så fruktansvärt. Min fråga är egentligen om han kommer få en kreditupplysningskopia från Kfm skickad till sig eller i Kivra?

Tack till alla i gruppen för råd, stöd och hjälp!

Däremot så blir det otroligt svårt att hemlighålla det här i 5 år för dig?

Jag tänker på post som kommer, jag tänker på att du i princip kommer att vara omyndigförklarad, du kommer att få samtal utav dom, du kan bli nekad vissa jobb på grund av det (inom finans, vissa säkerhetsjobb etc).

Med det sagt jag tycker du tar rätt beslut att ansöka men min rekommendation är definitivt att vara ärlig där hemma för sannolikheten att han får reda på det förr eller senare är påfallande hög.

Jag är enig med ovan. Blir omöjligt att undanhålla. Jag kan inte för mitt liv förstå varför man ens skall undanhålla sånt här om man lever samboförhållande. Det leder inte till något gott, tro mig.

Däremot så blir det otroligt svårt att hemlighålla det här i 5 år för dig?

Jag tänker på post som kommer, jag tänker på att du i princip kommer att vara omyndigförklarad, du kommer att få samtal utav dom, du kan bli nekad vissa jobb på grund av det (inom finans, vissa säkerhetsjobb etc).

Med det sagt jag tycker du tar rätt beslut att ansöka men min rekommendation är definitivt att vara ärlig där hemma för sannolikheten att han får reda på det förr eller senare är påfallande hög.
Tack snälla för svar! Jag måste absolut berätta det för min man, men det känns på något sätt bättre att säga det när jag kan visa på riktigt att jag "tagit tag" i mitt problem med alla skulder.

Jag är enig med ovan. Blir omöjligt att undanhålla. Jag kan inte för mitt liv förstå varför man ens skall undanhålla sånt här om man lever samboförhållande. Det leder inte till något gott, tro mig.
Tack för ditt svar! Jag måste absolut berätta för min man. Önskar att jag hade gjort det vid ett tidigare tillfälle då inte skulderna var så stora. Men jag har alltid levt med tron att det här "löser" jag på egen hand" men när man väl har fastnat så är det svårt att sluta. I mitt fall handlar det bara om överkonsumtion, ett ordentligt shopping beroende som sedan gjort att jag behöver ta nya lån för att kunna betala de gamla för att klara av vardagen.

Tack för ditt svar! Jag måste absolut berätta för min man. Önskar att jag hade gjort det vid ett tidigare tillfälle då inte skulderna var så stora. Men jag har alltid levt med tron att det här "löser" jag på egen hand" men när man väl har fastnat så är det svårt att sluta. I mitt fall handlar det bara om överkonsumtion, ett ordentligt shopping beroende som sedan gjort att jag behöver ta nya lån för att kunna betala de gamla för att klara av vardagen.
Min erfarenhet säger att man inte riktigt blir av med sina problem förens man erkänner för sig själv och andra att det just är ett problem. Kanske inte ens då. Men man bör börja i den änden iaf. Full transparens.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp