• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Telia,Telenor,Tre.se kreditupplysningar

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ursäkta mitt tjat om detta..:) men har sergel något med klarna/segoria att göra? För jag är spärrad hos klarna pga inkasso, för evigt...Och om halebop/telia har med dem att göra så är det ju helkört antar jag..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Sergel är ägt av Telia och är deras inkassobolag. Segoria är ägt av klarna och deras inkassobolag. Mer branding då man vill särskilja inkasso från vanlig verksamhet
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Är det fortfarande så att Telenor tar UC? Även om man redan är kund men behöver nytt abb/mobil? Onödig förfrågan att dra på sig när man försöker förbättra sin kreditscore...
 

Ralle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 December 2013
Meddelanden
178
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Telia tar Sergel kreditupplysning, och för mig godkände de betalningsanmärkningar. Räntefri avbetalning var det också!
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Comviq tar Bisnode om det kan vara något för dig CJ81, jag har nyss frågat dem.
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Är det fortfarande så att Telenor tar UC? Även om man redan är kund men behöver nytt abb/mobil? Onödig förfrågan att dra på sig när man försöker förbättra sin kreditscore...
Telenor tar någon form av upplysning även om man redan är kund. Jag har två telefoner på avbetalning trots 20-tal betalningsanmärkningar som syns på deras kreditupplysning. Jag har fått dem genom att ringa Telenors kundtjänst och de har gjort en manuell kontroll. Jag är trogen kund och skött mina betalningar till dem trots mina betalningsanmärkningar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp