Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tesla privatleasing, men har tidigare historik hos DNB??

Hej,

Funderar på att privatleasa en Tesla Model 3 Premium i 36 eller 48 månader....

MEN ser nu att det är DNB Finans som är "kreditgivare". Hade problem med dem för ett par år sedan då ett TUI Card gick till inkasso, kronofogden och sedermera även skuldsanering. Vad tror ni om chanserna nu med perfekt UC förutsatt att det gått 2-3 år??

Har aldrig privatleasat bil förut men när jag läser här i forumet känns det som att kreditprövningen inte är riktigt samma som vid lån - de har ju en helt annan säkerhet (ägande) i bilen menar jag??

Alla erfarenheter mottages tacksamt.

//JT

Överlag är väl privatleasing och bilfinansiering det ”lättaste” att få. Om du har någon intern spärr hos dom är dock svårt att svara på. Men har det gått 2-3 år kan man ju tycka den spärren har släppts isåfall.

Överlag är väl privatleasing och bilfinansiering det ”lättaste” att få. Om du har någon intern spärr hos dom är dock svårt att svara på. Men har det gått 2-3 år kan man ju tycka den spärren har släppts isåfall.
Tack, står inte och faller med Tesla, men tycker man får rätt så mycket range + effektivitet för pengen så att säga. Har även kikat på Audi och BMW, men då sticker leasingkostnaden iväg för de saker jag vill ska ingå :)

Jag gissar på att interna skötsamheten kommer sätta stopp

Hej,

Funderar på att privatleasa en Tesla Model 3 Premium i 36 eller 48 månader....

MEN ser nu att det är DNB Finans som är "kreditgivare". Hade problem med dem för ett par år sedan då ett TUI Card gick till inkasso, kronofogden och sedermera även skuldsanering. Vad tror ni om chanserna nu med perfekt UC förutsatt att det gått 2-3 år??

Har aldrig privatleasat bil förut men när jag läser här i forumet känns det som att kreditprövningen inte är riktigt samma som vid lån - de har ju en helt annan säkerhet (ägande) i bilen menar jag??

Alla erfarenheter mottages tacksamt.

//JT
Var har du hittat Teslan på privatleasing? Jag har alltid privatleasat men aldrig lyckats hitta privatelasing hos Tesla utan endast bilköp med förmånliga villkor typ 0% ränta. Jag skulle aldrig våga/vilja köpa en Tesla och ta risken att den bilen inte är värd nånting efter tre år.

Var har du hittat Teslan på privatleasing? Jag har alltid privatleasat men aldrig lyckats hitta privatelasing hos Tesla utan endast bilköp med förmånliga villkor typ 0% ränta. Jag skulle aldrig våga/vilja köpa en Tesla och ta risken att den bilen inte är värd nånting efter tre år.
Screenshot 2026-06-08 105733.jpg

Finns under "finansieringsalternativ".

Jag gissar på att interna skötsamheten kommer sätta stopp
...skulle DNB krångla kikar jag även på Mercedes-Benz CLA+ 250, där har jag iallafall aldrig haft några skulder tidigare :)
Behöver en bil med lång räckvidd/effektivitet och både Tesla Model 3 och CLA+ 250 hamnar högt upp på listan där.

//JT

Tack! Kollade nu men satan vad dyr den är 8 000 kr / mån (exkl. försäkring, service och vinterdäck) om man ska ha fyrhjulsdrift.
Ja, jag kollar just nu med Mercedes - känns som man får mer bil för ungefär samma pengar. Har dock inte räknat på allt ännu :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp