Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tingsrätt, dra tillbaka målet?

Hej,
Fick hem brev från KFM att dom överlämnat mitt lån hos Mobillån/smskredit till Södertörns tingsrätt, jag undrar detta: om jag betalar in rubbet nu, då bör väl dom dra tillbaka målet? Eller?
Magknip, fick min första lön från mitt nya jobb nyss och betalade in allt idag.

Har du bestridit och därför nu hamnat hos tingsrätten?

Har du betalat finns väl inget att göra upp om. Kanske att du bör meddela det till smskredit och tingsrätten, det står väl någon kontaktinformation där? Be smskredit dra tillbaka det med hänvisning till att du betalat.

Precis, bestred och sen skickade dom det till tingsrätten, allt betalades idag, så hoppas att dom drar tillbaka det. Skickade in kvitto på att betalning skett osv.

Kontakta dem till veckan när dom fått betalningen, så länge det är alla räntor och avgifter osv så kan jag inte se annat än att man återkallar.

Tack Lasseman! Det ska jag göra. Kan inte heller se annat än att man återkallar men man blir lite orolig att dom ska jävlas till slut.

Tack Lasseman! Det ska jag göra. Kan inte heller se annat än att man återkallar men man blir lite orolig att dom ska jävlas till slut.

Du kan dock räkna med att du knappast får lån hos samma ställe igen.. dom åkte på en avgift på 2000 eller 2500 kr när dom lämnade det till tingsrätten.. den avgiften får dom inte ta ut av dig.. så bli inte förvånad om dom vägrar dig lån senare.

Du kan dock räkna med att du knappast får lån hos samma ställe igen.. dom åkte på en avgift på 2000 eller 2500 kr när dom lämnade det till tingsrätten.. den avgiften får dom inte ta ut av dig.. så bli inte förvånad om dom vägrar dig lån senare.

Nej, är slut med SMS-lån för min del.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp