Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips på att förhandla ner skulder

Hej!
I detta fall så innefattas den utav 3 skulder, totala beloppet just nu: 62.000 kr.
Skuld 1: 8000kr. Betalt via löneutmätning ca 9000kr.
Skuld 2: 20.000kr. Betalt via löneutmätning ca 5000kr.
Skuld 3: 30.000 kr. Betalt via löneutmätning ca 7000kr.

Lönen utmätt på ca 8000 kr/månad.
Har betalt en jävla massa onödiga kostnader. Jag ringde och försökte komma till ett avtal, drog till med 38.000 för ett få ett motförslag. Motförslaget var 58.000 vilket jag blankt tackade nej till.
Förstår att de är nöjda nu eftersom de får in pengar varje månad men jag har i åtanke att jobba svart, kommer de att ta hänsyn om jag säger det?Eller gör dom de först att det syns att de inte får in en krona på utmätningen?

Jag vill ha tips för att få ner skulden så mkt som möjligt även om jag har pengar att betala bort allt idag. Vill veta alla fulknep och förslag på hur man kan få bort så mkt som möjligt.
Tack på förhand!

Att förhandla ner skulder när dom i praktiken är garanterad fullbetalning på några månader är i det närmaste ogörbart
Om du ska ha 100k av någon, det kommer ta ett halvår innan du fått allt plus ränta, hur mycket skulle du då acceptera att få i stället för 100k om du fick välja att få pengarna på en gång?

Jag skulle inte vilja sänka något alls

Om jag riskerar att inte få en krona (ifall det inte finns någon att utmäta) mot att jag säkrar en större del så skulle jag välja det sistnämnda. Eller?

Om jag riskerar att inte få en krona (ifall det inte finns någon att utmäta) mot att jag säkrar en större del så skulle jag välja det sistnämnda. Eller?
Tyvärr fungerar det inte så. Jag har försökt allt från att förhandla ner skulder till att få bättre ränta, inget biter, inte ens när man säger att "nu återstår bara att söka skuldsanering..."

Det finns ju en löneutmätning så personen verkar ha förmåga att ha en inkomst som gör att pengar strömmar in.

Ackord är enklast på riktigt gamla skulder med utslag som är 10 år eller äldre. Där har ofta skulderna bytt ägare så många gånger att någon till slut köpt den riktigt billigt och därför kan gå med på låga ackord.

Att tala om för lånegivare/kfm att du jobbar svart vid sidan av är nog det mest okloka du kan göra. Jag själv jobbar statligt och sånt sprids fort. Om du jobbar svart skulle jag personligen ”leva” för dessa pengar, dvs mat, förbrukning etc. kanske sätta in någon enstaka tusenlapp via insättningautomat för att inte få ögonen på sig. Din vita lön skall då användas till att lösa skulder så fort och så mycket det bara går så du blir fri från dessa fortare. Bara ett tips alltså

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp